وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از چند درصد مغزمان استفاده می کنیم؟

از چند درصد مغزمان استفاده می کنیم؟
آیا می دانید ظرفیت مغز چقدر است ؟ واقعا از چند درصد مغزمان استفاده می‌کنیم؟

شاید شما هم شنیده باشید که می‌گویند مغز ما دقیقا مثل کامپیوتر فوق‌العاده پیشرفته‌ای است که ما از آن تنها برای اصلاح متون استفاده می‌کنیم. ما خیلی کم از آن برای فکر کردن کار می‌کشیم و در واقع تنها 10 تا 20 درصد از ظرفیت مغزمان را به کار گرفته‌ایم و 90 درصد دیگر که توانایی تله‌پاتی یا دیگر فعالیت‌های ماوراء‌الطبیعه را دارد، بلااستفاده مانده است. جالب است بدانید که این موضوع حقیقت نداشته و تنها یک افسانه است.

**مغز، عضوی فعال و خارق‌العاده است :
مغز ما انسان‌ها 2 درصد از وزن بدن‌مان را تشکیل می‌دهد و با این حال 25 درصد از قند و 20 درصد از اکسیژن بدن به مغز می‌رسد. در واقع مغز از میلیاردها نورون تشکیل شده است که برای مبادله اطلاعات با هم از پیام‌های عصبی و شیمیایی کمک می‌گیرند. تاکنون تحقیقات بی‌شماری انجام شده تا بتوان فعالیت مغزی را اندازه‌گیری کرد و نشان داد که کدامین بخش از مغز انسان غیرفعال است. پیشرفت‌های اخیر در حوزه تصویربرداری پزشکی نشان داده است که تقریبا تمامی مغز انسان فعال بوده و تنها مراکز فعال در شرایط گوناگون تغییر می‌کنند، یعنی برحسب نوع فعالیتی که انسان انجام می‌دهد برخی نقاط مغز فعال‌تر بوده و جریان خون در آنها شدیدتر می‌شود.
سوالی که شاید در اینجا مطرح شود این است که آیا نخبگان از مغزشان بیشتر استفاده می‌کنند؟
جواب خیر است. در واقع آنها به شیوه‌ای متفاوت از مغز کار می‌کشند. میزان توانایی هوشی هر فرد به ارتباطات سریع بین نورونی بستگی دارد.

**افسانه از کجا شکل گرفت؟
در سال‌های دهه 30، محققان دریافتند که مغز 4 برابر سلول‌های عصبی، سلول حامی دارد. به همین دلیل روزنامه‌ها به سرعت نوشتند که ما تنها از 20 درصد مغزمان برای تفکر استفاده می‌کنیم. این جمله خیلی سریع زبان به زبان چرخید و تغییر شکل داد و «برای تفکر» از درون آن حذف شد. در واقع مغز ماهیچه نیست و به طور مرتب در شرایط گوناگون تحریک شده و فعالیت دایمی دارد. محیط عامل اصلی تحریک‌کننده مغز است و ما برای زندگی از تمام آن بهره می‌گیریم، گرچه برای تفکر تنها 20 درصد از آن را در اختیار گرفته‌‌ایم.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره