وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه باید لاغر شویم؟

چگونه باید لاغر شویم؟
اگر تصمیم به كاهش وزن گرفته‌اید و از وضعیت فعلی خود راضی نیستید، مطمئن باشید یك رژیم غذایی سخت و شدید یا انجام تمرینات ورزشی سنگین راه‌حل مناسبی نخواهد بود.

 نكته‌ای كه هیچگاه نباید فراموش كنیم این است كه بدن انسان فقط تغییرات آهسته و مستمر را می‌پذیرد.
همه ما با افزایش میزان فعالیت خود می‌توانیم به كاهش وزن كمك كنیم. حتی اگر دوست ندارید یا نمی‌توانید به ورزشگاه‌ها بروید، دوچرخه‌سواری كنید و… یك پیاده‌روی كوتاه‌مدت (حتی 20 دقیقه) در روز نیز كارساز است.

با انجام تمرین و ورزش بیشتر، كالری و چربی بیشتری می‌سوزانید. البته باید دقت كنیم، تمرین و ورزشی را انتخاب كنیم كه هم به آن علاقه داشته باشیم و هم از نظر هزینه و مكان و… بتوانیم از عهده انجام آن برآییم، چرا كه مهم است ورزش ما به فعالیتی همیشگی تبدیل شود.

اضافه وزن چیست؟
پزشكان معمولا از شاخص توده بدنی (BMI) برای ارزیابی اضافه وزن و چاقی استفاده می‌كنند. شاخص توده بدنی از راه زیر محاسبه می‌شود:

وزن بر حسب كیلوگرم تقسیم بر قد برحسب متر به توان دو.
اگر BMI بین 5‌/‌18 تا 25 باشد، وزن ما مطلوب است، بین 25 تا 30 اضافه وزن، 30 تا 40 نشانه چاقی و BMI بالاتر از 40 بیانگر چاقی مفرط است.

كاهش میزان كالری مصرفی
همیشه به یاد داشته باشید كاهش مصرف كالری برای كاهش وزن، به معنای رژیم سخت و طاقت‌فرسا نیست؛ این نوع رژیم‌ها شما را ضعیف می‌كنند یا حتی به افسردگی مبتلا می‌سازند.

برای این منظور، تنها كمی دقت در انواع و مقدار غذاهای مصرفی كافی است. در میان انواع غذاها، چربی بیشترین میزان كالری را دارد. پس یكی از بهترین راه‌ها می‌تواند این باشد كه مصرف غذاهای چرب را كم كرده و به جای آن نان‌های سبوسدار، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف كنیم. همچنین، مصرف آب میوه (بویژه آب میوه‌های آماده) و نوشابه‌های گازدار را كم كرده و آب را جایگزین كنید.

با چای یا قهوه خود شكر كمتری مصرف كنید و مصرف میان وعده‌هایی نظیر شیرینی، بیسكوئیت‌های شكردار و كرم دار را كاهش دهید.

البته همیشه به خاطر داشته باشید كه وعده‌های غذایی مخصوصا صبحانه را به منظور كاهش وزن حذف نكنید. چرا كه با حذف وعده‌های غذایی، با این‌كه میزان كالری مصرفی را برای آن ساعت كاهش خواهید داد، اما احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت و برای بر طرف كردن این حس مجبور به مصرف غذاهایی اغلب مضرتر مانند شیرینی و بیسكوئیت می‌شوید.

فواید كاهش وزن
همه افراد همزمان با افزایش سن، با مشكل اضافه وزن نیز مواجه خواهند شد. ولی اضافه ‌وزن‌هایی كه شدید و زیاد است باعث بروز مشكلاتی در سلامتی فرد می‌شود. اضافه وزن با مشكلاتی نظیر افزایش كلسترول خون ، افزایش فشار خون، بروز بیماری‌های قلبی ، سكته و سرطان همراه است.

شاید فكر كنید كه در آینده باید به فكر این مشكلات باشید و نه امروز؛ اما زمان به سرعت می‌گذرد و آینده از راه می‌رسد. پس همین الان به فكر حفظ وزن طبیعی و نرمال باشید تا در سال‌های آینده كمتر با مشكل مواجه شوید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره