وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كشف كفش‌های چند صد ساله در آلمان!

كشف كفش‌های چند صد ساله در آلمان!
به گزارش ایسنا، چندین كفش چند صد ساله در جریان بازسازی قلعه‌ای در آلمان كشف شدند.
در جریان بازسازی قلعه‌ای تاریخی در آلمان، مجموعه از چندین كفش تاریخی با قدمتی بیش از سه قرن كشف شدند.
این كفش‌ها در جریان مرمت برج قلعه مشهور لیدبرگ در شهر كورچنبریش آلمان كشف شده و در عمق 12 متری زیر یك دیوار دفن شده بودند.
تعداد كفشهای كشف شده، هشت جفت می‌باشد كه شامل كفشهای ویژه مردان زنان و بچه‌ها می‌باشد.
محققان تاریخ دقیق دفن این كفشها را سال 1708 اعلام كرده‌اند.
در نوامبر سال گذشته نیز، یك اسكلت عجیب متعلق به یك زن كه به صورت نشسته دفن شده، در طول بررسی‌های باستان شناسی پیش از ساخت یك مسیر برای عبور قطارهای سریع السیر در مركز آلمان كشف شد.
این زن كه در اوایل عصر مفرق در میان سال‌های 2200 تا 1600 پیش از میلاد مسیح می‌زیسته است، در نزدیكی شهر بدلاچستاس (Bad Lauchstadt ) پیدا شده و یكی از چندین مدفنی است كه از سال 2008 میلادی تا كنون در این منطقه كشف شده است.
در ماه اكتبر سال 2009 نیز، در عملیات ایجاد مسیر راه‌آهن در یكی از ایالت‌های شرقی آلمان، بقایای یك گورستان چهار هزار ساله كشف شد كه بیش‌تر مردم دفن‌شده در آن، در عصر برنز می‌زیستند و به‌شیوه‌ی مرسوم آن دوران به‌صورت طبقه‌یی روی یكدیگر دفن شده‌اند.
 
محوطه‌ی تاریخی محل كشف اسكلت این زن، احتمالا بخشی از محوطه‌ای بزرگ‌تر است كه در سال 2008 كشف شده و وسعت واقعی آن حدود 100 هكتار تخمین زده شده است.
چند ماه قبل از كشف گورستان چهار هزار ساله نیز، باستان‌شناسان آلمانی از كشف سر مجسمه‌ی یك اسب رومی كه از طلا و برنز ساخته شده، در یكی از شهرهای تاریخی این كشور در 20 مایلی شمال فرانكفورت خبر دادند و قدمت آن را حدود دو هزار سال برآورد كردند.
یكی از باستان‌شناسان آلمانی كه سرپرستی پروژه‌ی كاوش در این شهر را برعهده داشت، با اشاره به این‌كه این منطقه یكی از غنی‌ترین محوطه‌های تاریخی آلمان است و كاوش در آن از سال 1993 میلادی آغاز شده است، محل كشف مجسمه‌ی سر اسب رومی را یك چاه اعلام كرد و دلیل سالم ماندن آن را وجود آب در این چاه ارزیابی كرد.
وی هم‌چنین گفت، تابه‌حال نمونه‌ی این مجسمه در هیچ‌یك از محوطه‌های تاریخی آلمان كه از تمدن رم باستان باقی مانده‌اند، كشف نشده است و احتمال دارد، این مجسمه پس از آن‌كه شهر توسط سربازان آلمانی در هزاران سال پیش تصرف شده است، از مجسمه‌ی اصلی جدا شده و در قالب یك مراسم مذهبی داخل چاه انداخته شده باشد.
در سال 2007 نیز در جریان یك كشف بی‌سابقه، باستان‌شناسان آلمانی ساختمانی هفت هزار ساله را همراه بقایایی از اسكلت‌های بدون سر، جمجمه‌ی سگ، استخوان گوساله و اسكلت‌هایی با گردنبندهای ساخته‌شده از استخوان پیدا كردند.
باستان‌شناسان بر این باورند كه بنای یادشده كاربردهای گوناگونی داشته كه یكی از آن‌ها، محلی برای قربانی كردن بوده است.
باستان‌شناسان همچنین در این محل موفق به كشف تعدادی اسكلت انسان بدون سر و اسكلت اسب شدند. همچنین تعدادی جمجمه‌ی سگ، بقایایی از استخوان‌های گوساله و اسكلت تعدادی انسان جوان كه گردنبندهای ساخته‌شده از استخوان را به گردن آویخته‌اند، در این محل كشف شدند.