وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پرنده‌های ماده به جفتشان خیانت می‌کنند

پرنده‌های ماده به جفتشان خیانت می‌کنند
محققان می‌گویند: با وجودی كه اتفاقاتی مثل طلاق، ترك فرزند و ازدواج بخش‌هایی از زندگی هر روزه پرندگان است، اما در دنیای پرندگان هیچ عشقی وجود ندارد.
در كتاب جدیدی تحت عنوان «كارآگاه پرنده» كه در هفته جاری در كانادا منتشر شد، افسانه «دو كبوتر عاشق» كه ادعا می‌كند پرنده‌ها در تمام طول عمرشان به این خاطر با هم جفت می‌مانند، رد شد و در عوض تصویری از بی‌وفایی و جست‌وجوی راحتی و آسایش از این جانوران ترسیم شده است.
بریدگیت استوچ بوری، استاد بیولوژی در دانشگاه یورك تورنتو و نویسنده این كتاب می‌گوید: 10 افسانه مهم درباره پرنده‌ها كه یكی از آنها تصور ما از پیوند دائمی آنها در بین برخی از پرنده‌ها و عمدتا در پرندگان كوچك آواز خوان است، در پژوهش‌های جدید ما رد شدند.
در این كتاب كه حاصل 20 سال تحقیق است، نشان داده شده كه پرندگان نر در گونه‌های خاص در زمان بارور بودن ماده‌ها فرسنگ‌ها از لانه‌هایشان دور می‌شوند و ماده‌ها نیز پیش از ترك جوجه‌های جوان خود از پرنده نر قبلی جدا شده و جفت جدیدی را برای خود انتخاب می كنند.
كشف اصلی در این مطالعات این است كه بسیاری از پرنده‌ها به دلایلی كه انسان‌ها آنها را خودخواهانه می‌دانند از هم جدا می‌شوند و پرنده‌های ماده اغلب به جست‌وجو جفت‌های خوش رنگ‌تر و خوش آوازتر و یا جفت‌هایی كه جای امن‌تر و غذای بیشتری دارند، می‌روند.