وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گران قیمت‌ترین برج مسکونی ایران

گران قیمت‌ترین برج مسکونی ایران
 
بلندترین برج مسکونی زندگی‌شان را به «جزیره» تشبیه‌ می‌کنند چون دورتادور آن را بزرگراه محصور کرده و همه نوع امکانات تجاری، اداری، ورزشی و تفریحی در آن وجود دارد.

عوامل فروش در «برج تهران» قیمت‌‌ها را از مرداد سال گذشته تاکنون تغییر نداده‌اند، اما این به معنی نفوذ رکود مسکن به «جزیره ۵۵۰ واحدی کردستان تهران» نیست.

قیمت پایه برای فروش هر واحد مسکونی در برج تهران سه‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان تعیین شده که هر چقدر طبقات افزایش پیدا می‌کند، قیمت نیز زیاد می‌شود تا اینکه در طبقه ۵۵ ارزش هر مترمربع به ۷‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان می‌رسد.

قیمت ۱۲ سال پیش

خانه‌های برج تهران ۱۲ سال پیش ۷ برابر قیمت روز بازار پیش‌فروش شد! ساکنان قدیمی این برج می‌گویند در سال ۷۶، برخی واحدها متری ۷۰۰ تا ۸۰۰‌هزار تومان پیش‌فروش شد. در آن سال طبق مستندات وزارت مسکن، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران، ۱۵۶‌هزار تومان بود.

رمز ورود به این جزیره ۵۵۰ واحدی پول است. همه نوع قشر با هر نوع ویژگی و خصوصیت زندگی کافی است پول کافی برای خرید یکی از واحدهای این برج را داشته باشد.

مجردها یا سالمندان می‌توانند واحدهای ۴۰ متری را صاحب شوند. خانوارهای تعداد بالا می‌توانند در واحدهای ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری اقامت دائمی داشته باشند. برای سرمایه‌دارها هم پنت‌هاوس در نظر گرفته شده است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، بازار راکد مسکن گویا به حرکت درآمده و ولع خرید و فروش در میان خریدارانی که تا ۴ ماه گذشته زیر بار ریسک خرید نمی‌رفتند تبدیل به مهمترین علت حرکت این بازار شده است.

خرید مسکن یا خرید آرامش و امنیت؟

این استقبال در حالی صورت می‌گیرد که در حال حاضر متوسط قیمت خرید یک خانه در پایتخت بین ۵/۱ تا ۲‌میلیون تومان است، ولی برای خرید یک واحد ۱۷۰ متری در طبقات بالا در یکی از این برج‌ها باید متری ۷میلیون یا به عبارت بهتر یک‌میلیاردو۱۹۰ میلیون تومان هزینه شود.

نکته قابل توجه در این خرید و فروش‌ها این است که برخی از سرمایه‌گذاران قدر، ترجیح می‌دهند به جای خرید یا پیش‌فروش یک جای یک آپارتمان ۱۵ واحدی در شمال شهر ۵ واحد آپارتمان را در یکی از این برج‌ها خریداری کرده و سپس به فروش برسانند؛ چراکه بر خلاف تصورات موجود در بازار مسکن خریداران این واحد‌های پرهزینه نه تنها کم نشده‌اند، بلکه همچنان به دنبال واحد‌ها و منازل اکازیون هستند که در بازار آپارتمان‌های بسازو بفروش کمتر یافت می‌شود و در صورت ساخت این برج‌ها از خرید آن استقبال می‌کنند.

با استناد به مشاهدات و تحقیقات خبرنگار دنیای‌اقتصاد برج سه بال با ارتفاع ۱۷۶ متری تهران نیز از این عرضه و تقاضا مستثنی نبوده و با گذشت ۲ سال از زمان آغاز فروش واحد‌های مسکونی این برج ۵۵۰ واحدی تنها ۳۵ واحد از آن خالی مانده است.

با بررسی کلی روند ساخت و ساز برج‌های اینچنینی به نظر می‌رسد که با وجود خریداران ثابت، به دلیل هزینه بالا و سرمایه‌گذاری کلان در این زمینه ساخت برج‌های مشابه برج تهران با این نقشه و طرح، تکرار ناشدنی پیش‌بینی می‌شود و این گویای آن است که واحد‌های خردتر در مناطق پایین‌تر شانس و پیش‌بینی خرید بیشتری دارند.

با این وجود، آمار واحد‌های فروخته شده در برج تهران به عنوان تنها برج سه باله در پایتخت حاکی از استقبال خریدارانی است که حاضرند در قبال آرامش و امنیت و امکانات بالا چندین برابر قیمت رایج در بازار مسکن هزینه کنند تا در یکی از واحدهای این برج سکونت داشته باشند.

به گزارش دنیای اقتصاد، برج تهران از سه بال A-B-C تشکیل شده است که بال A دید منظره شمال و بال B دید منظره شرق و بال C دید منظره غرب تهران را دارد. زاویه بین بال‌ها ۱۲۰ درجه است و این سازه در برابر زلزله ۲/۸ ریشتری مقاومت دارد. این سازه به طور کلی ۵۵۰ واحد دارد که ۲۳ واحد آن تجاری و مابقی مسکونی است. این برج شامل ۵۶ طبقه است که ۳ طبقه آن در زیر زمین مخصوص پارکینگ و ۲ طبقه آن برای واحدهای تجاری و ۵۱ طبقه آن برای واحد‌های مسکونی در نظر گرفته شده است . متراژ واحدها بسیار متفاوت و بنا به سلایق مختلف در نظر گرفته شده است، به طوری که این برج واحدهایی با متراژهای ۴۲، ۱۷۰، ۱۸۰، ۲۲۰، ۲۴۰، ۲۵۰، ۲۶۰، ۳۰۵، ۴۱۴ و ۴۳۴ متر مربع را دربر می‌گیرد.

واحد ۴۲ متری یک سوئیت محسوب می‌شود و متراژی که برای پنت‌هاوس در راس این برج قرار گرفته از ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر مربع است و ۱۱ پنت‌هاوس برای برج در نظر گرفته شده تریبلکس هستند. لازم به یادآوری است که ۱۴ سال ساخت، مدت زمانی است که این پروژه به طول انجامید تا آماده تحویل شود؛ چراکه ساخت این پروژه از ابتدای سال ۷۲ شروع و از نیمه دوم سال ۸۶ برای فروش عرضه شد، البته این نکته قابل ذکر است که برخی واحدها تا قبل از آماده شدن برای فروش به صورت پیش فروش در اختیار خریداران قرار گرفته و در این مرحله نیز با استقبال خوبی مواجه شده است.

جدیدترین اطلاعاتی که در مورد این سازه از سوی دفتر فروش برج توسط خبرنگار دنیای اقتصاد دریافت شده بدین شرح است: از ابتدای سال۷۶ پیش فروش واحد‌ها با متری ۷۰۰ تا ۸۰۰‌هزار تومان آغاز شد و این قیمت طی گذشت زمان با افزایش همراه بود، اما به محض اینکه سال گذشته بازار مسکن با رکود مواجه شد، واحدهای این برج دیگر افزایش قیمتی را تجربه نکرد، به طوری که قیمت‌های فعلی همان قیمت‌های مرداد ماه سال گذشته است.

شارژ از ۴۲‌هزار تا ۵۰۰‌هزار تومان

در حال حاضر پایه قیمتی که برای هر مترمربع از برخی واحدهای مسکونی این برج در نظر گرفته شده حدود ۳‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان تا ۷‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان است و قیمت هر مترمربع از پنت‌هاوس‌ها که تریبلکس است ۱۲‌میلیون تومان تعیین شده که البته این قیمت‌ها قابل مذاکره و انعطاف‌پذیر برای کاهش می‌باشند.

در این میان شارژ ماهانه هر واحد مسکونی بر اساس متری ۱۰۰۰ تومان تعیین شده و ساکنین باید ماهی ۴۲ تا ۵۰۰‌هزا ر تومان نیز بابت شارژ ماهانه ساختمان خود پرداخت کنند.

بر اساس اطلاعات واحد فروش این برج قیمتی که برای واحدها پیشنهاد شده بر اساس نظرات کارشناسی و معیارهایی مانند زاویه دید، نوع بال و میزان نورگیری اعلام شده است.

شرایط ویژه‌ای برای فروش واحدها برای خریداران در نظر گرفته شده که این تسهیلات به این شرح اطلاع‌رسانی شده است:
۴۵‌درصد از کل مبلغ در عرض ۳ ماه پرداخت شود.

۵۰‌درصد از مبلغ ۲ ساله با ۱۰‌درصد کارمزد و ۳ ساله با کارمزد ۱۲‌درصد و ۴ ساله با کارمزد ۱۴‌درصدی و به علاوه ۵‌درصد برای اخذ سند دریافت می‌شود.

یکی از مسوولان فروش در برج تهران در رابطه با فروش واحد‌ها در بازار راکد مسکن توضیح داد: «مطمئنا با رکودی که بر سر بازار حاکم شد شخص سرمایه‌گذار برای بازگشت سرمایه اصلی خود و همچنین میزان سود کمی‌ متحمل ضرر شده است و میزان هزینه برای فعالیت‌های این‌چنینی بستگی به میزان درآمد اشخاص دارد.

اما تقریبا دو ماهی است که ما رونق در بازار خرید را به وضوح مشاهده می‌کنیم؛ چراکه میزان استقبال از خرید واحدها در مقایسه با چند ماه پیش افزایش داشته است.»

شرکت سازنده این برج تنها قصد فروش واحدهای خود را داشته است، اما برخی از مالکان، واحدهایشان را اجاره داده اند و تعداد واحدهایی که در این برج برای اجاره داده می‌شود بسیار کم است.

گفته می‌شود بعضی از شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، ورزشی، هنری، پزشکی و سیاسی اینجا را برای سکونت انتخاب کرده‌اند.