وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رفتاری که موجب تلخ شدن شیر مادر می‌شود!!

رفتاری که موجب تلخ شدن شیر مادر می‌شود!!
آیا میدانید این رفتار در مادران شیرده باعث می شود که شیرشان تلخ شود؟

 رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: فعالیت بدنی شدید مادر شیرده به علت ورود اسید لاكتیك به شیر موجب تلخ شدن شیر مادر می‌شود و به همین علت شیرخوار از خوردن شیر امتناع می‌كند.
پریسا ترابی افزود: فعالیت بدنی مناسب برای بهبود وضعیت جسمانی و روانی مادر شیرده از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: ورزش منظم و در حد متعادل مانعی برای شیردهی مادر محسوب نمی‌شود، اما گاهی دیده می‌شود كه پس از فعالیت بدنی شدید و ورزش مادر شیرده به علت ورود اسید لاكتیك به شیر، طعم تلخ در شیر ایجاد می‌شود و شیرخوار از خوردن شیر امتناع می‌كند.
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: در این مواقع لازم است مادر قبل از شیردادن، سینه خود را بشوید و اگر هنوز شیر خوار مایل به شیر خوردن نیست مقدار كمی از شیر خود را قبل از تغذیه شیرخوار دور بریزد و بعد به نوزاد خود شیر بدهد.
ترابی اضافه كرد: مادر شیرده اگر مبتلا به سوء تغذیه باشد، می‌تواند شیر تولید كند اما باید توجه داشت كه در چنین شرایطی ذخایر غذایی بدن مادر صرف تولید شیر می‌شود و در نتیجه مادر به دلیل تخلیه ذخایر بدنی خود احساس ضعف، خستگی و بی‌حوصلگی می‌كند و توان مراقبت از كودك را نخواهد داشت.
وی گفت: تغذیه مناسب مادر در دوره شیردهی برای پیشگیری از سوء تغذیه نوزاد بسیار مهم است. سوءتغذیه سلامت مادر را به خطر می‌اندازد و در سلامت كودك نیز اختلال ایجاد می‌كند.
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: پس از اتمام دوران شیردهی نیازهای تغذیه‌ای مادر به وضعیت عادی بر می‌گردد و در صورت تغذیه نادرست و ناكافی در دوران شیردهی، مادر بیش از شیرخوار ضرر می‌بیند و با عوارضی مانند پوكی استخوان، مشكلات دندانی و كم‌خونی مواجه می‌شود.