وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل كندی اینترنت در ایران !!

دلیل كندی اینترنت در ایران !!
قطعی اینترنت در ایران دیگر یك حادثه نیست و كاربران ایرانی با این وضعیت چنان خو كرده‌اند كه اگر مدتی اینترنت آنها قطع نشود یا با اشكال و اختلال مواجه نشود دچار تعجب و شگفتی خواهند شد

قطعی اینترنت در ایران اگر دلایل داخلی داشته باشد، باید به‌دنبال تیغه بولدوزری بود كه حین حفاری در یك گوشه كشور به كابل اینترنت‌گیر كرده و بخشی از ایران را با اختلال مواجه ساخته است و اگر منشأ خارجی داشت به‌طور حتم و یقین باید به‌دنبال لنگر كشتی‌ای بود كه در دریای عمان یا خلیج‌فارس توقف و كابل دریایی را پاره كرده است.

هفته گذشته گزارش‌ها حكایت از كندی محسوس سرعت اینترنت در ایران داشت. ابتدا گمان می‌شد مردمی كه از تعطیلات نوروزی برگشته‌اند برای كسب اطلاع از دنیا سراغ اینترنت رفته‌اند و این هجوم یكباره سرعت اینترنت را با كندی مواجه كرده است.

اما با تداوم این وضعیت، نگاه‌ها همه متوجه مخابرات شد. حالا دلیل تازه‌ای برای كندی اینترنت در ایران بیان شده است: قطع كابل دریایی در ایتالیا! البته طبق نظریه‌ای مشهور حتی بال زدن پروانه‌ای در چین با توفانی در برزیل ارتباط دارد.

به گفته یك مقام دیتای شركت ارتباطات زیرساخت، بخشی از ارتباطات شبكه اینترنت كشور كه از كابل دریایی (smw4 (sea-me-we4 گرفته می‌شود با مشكل قطعی مواجه شده كه این مشكل داخلی نبوده بلكه منشا آن در كشور ایتالیاست.

به همین دلیل قطعی ارتباط و اختلال نه تنها در كشور ما بلكه در بسیاری از كشورهایی كه از این كابل دریایی سرویس می‌گیرند بروز پیدا كرده است. مدیركل مهندسی عملیات و هماهنگی شبكه دیتای شركت ارتباطات زیرساخت از بروز قطعی كابل دریایی شبكه اینترنت بین‌الملل smw4 خبر داد و اعلام كرد: حدود 20 درصد ارتباطات كشور كه از این مسیر تامین می‌شد دچار قطعی شده است.

حسن كریمی، در گفت‌وگو با مهر در مورد بروز اختلال در شبكه اینترنت كشور كه از اواخر هفته گذشته پیش آمده است، گفت: بخشی از ارتباطات شبكه اینترنت كشور كه از كابل دریایی (smw4 (sea-me-we4 گرفته می‌شود با مشكل قطعی مواجه شده كه این مشكل داخلی نبوده بلكه منشأ آن در كشور ایتالیاست. به همین دلیل قطعی ارتباط و اختلال نه تنها در كشور ما بلكه در بسیاری از كشورهایی كه از این كابل دریایی سرویس می‌گیرند، رخ داده است.

وی با بیان اینكه مذاكرات با شركت سرویس‌دهنده در حال جریان است و قول رفع خرابی در اسرع وقت داده شده است، افزود: تا زمانی كه این قطعی برطرف نشود كندی سرعت اینترنت را در كشور خواهیم داشت.

این مقام مسئول اظهار امیدواری كرد كه با رایزنی‌های انجام شده هرچه سریع‌تر مشكل به‌وجود آمده مرتفع شود و گفت: از آنجایی كه اینترنت دریافتی ما در كل كشور توزیع می‌شود بروز چنین اختلالاتی كاهش ترافیك در كل كشور را به همراه خواهد داشت و مربوط به منطقه خاصی نمی‌شود.

كریمی با بیان اینكه منشأ قطعی پیش آمده یكی از فیبرهای اصلی است كه ما از طریق آن اینترنت دریافت می‌كنیم و به همین دلیل نمی‌توان مسیر پشتیبان و جایگزین برای آن در نظر گرفت، افزود: در سال‌جاری درصدد افزایش ظرفیت ارتباطی در داخل كشور هستیم تا از این پس مشكلات اینچنینی تا این حد ملموس نباشد.

گفتنی است ایران با 190 مورد قطعی اینترنت در طول سال بالاترین ركورد منطقه را از این لحاظ داراست.