وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پولدارترین مرد جهان چگونه میلیاردر شد؟

پولدارترین مرد جهان چگونه میلیاردر شد؟
بسیاری از مردم در سراسر دنیا نمی‌‌دانند كارلوس سلیم الو چه كسی است، در حالی كه او بی شك یكی از مشهورترین افراد در تاریخ مكزیك می‌‌باشد. الو با ثروت خالص 35 میلیارد دلار سومین فرد ثروتمند جهان به حساب می‌آید. ثروت او تنها در سن 26 سالگی به 40 میلیون دلار می‌رسید!

كارلوس سلیم الو در 28 ژانویه 1940 در مكزیكو سیتی به دنیا آمد. كارلوس از نژاد مكزیكی نیست و خانواده‌اش از مهاجران لبنانی بوده‌اند. كارلوس جوان پنجمین فرزند از شش فرزند و باهوش‌ترین فرزند خانواده بزرگ ‌اش بود. او در مدرسه بر دیگران برتری داشت و همواره خود را وقف تحصیلاتش می‌كرد.

بعد از دبیرستان او تصمیم گرفت كه در رشته مهندسی تحصیل كند و در دانشگاه یونیورسیداد ناسیونال اتونوما دو مكزیكو پذیرفته شد. كارلوس به زودی دریافت كه استعدادش در كمك به سودآور شدن شركت‌ها امری است كه او را بی‌اندازه ثروتمند خواهد كرد. او با یافتن شركت‌هایی كه ارزش شدیدا پایینی داشتند و سودآور كردن آنها موفقیت مالی عظیمی‌كسب كرد.

این كار هم برای شركت‌های مربوطه و هم برای الو بی‌نهایت مفید بوده است. در سال 1965 كارلوس شروع به بنا كردن پایه‌های گروپو كارسو نمود كه در 1966 به ثبت رسید.از 1980 به بعد الو یك فرد موفق در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، خرید و فروش املاك و تجارت بوده است.

زمانی كه مكزیك متحمل یك بحران مالی در سال 1982 شد، كارلوس تصمیم به سرمایه‌گذاری بزرگ در بازار گرفت كه نتایج واقعا خوبی در پی داشت. تا سال 1985 گروپو كارسو كنترل شركت‌های زیادی را به دست گرفت.

در 1990 گروپو كارسو تل‌مكس را هم تحت كنترل گرفت و حیطه‌ جدیدی از گسترش صنعتی را در سطح جهانی شروع كرد. در طی 15 سال تل مكس به واسطه بهینه‌سازی فرایندهایش، پیشرفت زیادی در سطح جهانی و تكنولوژیكی كرد.

الو كسب و كارهای متفاوتی هم انجام داده است و بخشی از بسیاری از صنایع را به دست گرفته است. مثلا او 4/6 درصد از سهام شركت نیویورك‌تایمز را در اختیار دارد كه او را تبدیل به بزرگ‌ترین سهامدار این شركت پس از صاحبان آن یعنی خانواده سالزبرگر، می‌كند.

تاكتیك‌های او گرچه كاملا قانونی هستند، گاهی اوقات در دنیای كسب وكار مورد انتقاد واقع می‌‌شوند. دولت مكزیك در دوره 1990 به سمت خصوصی‌سازی حركت كرد و الو به سرعت دست به كار شد و كنترل تله‌فونسو دو مكزیك (‌تل مكس) را به دست گرفت. او به سرعت به خاطر بالابردن قیمت‌‌ها پس از بدست گرفتن كنترل شركت، مورد انتقاد قرار گرفت.

گرچه او برای بهبود خدمات تلفن در مكزیك تلاش بسیاری كرده و همچنین خدمات تماس محلی و از راه دور، خدمات اینترنتی، خدمات تلفن همراه و كتابچه راهنمای تلفن را نیز ارائه كرده است. بی‌‌شك او بر صنعت تله‌‌كام حكمرانی می‌كند، زیرا در حال حاضر 90 درصد خطوط تلفن در مكزیك در كنترل تل‌مكس است. همچنین 80 درصد خطوط تلفن همراه در مكزیك در اختیار تل‌سل، شركت تلفن همراهی است كه توسط الو اداره می‌شود.

الو همچنین صاحب بزرگ‌ترین ارائه‌كننده خدمات اینترنت در مكزیك یا حتی در ایالات متحده می‌باشد. از سال 2006 تا 2007 ثروت كارلوس از 30 میلیارد دلار به 49 میلیارد دلار جهش كرد. الو به روشی مشابه وارن بافت كسب درآمد می‌كند، یعنی از طریق سرمایه‌گذاری دقیق و بی‌عیب، اما الو ترجیح می‌دهد خودش را به عنوان گرداننده شركت‌ها و نه یك سرمایه‌گذار صرف تصور كند.

كارلوس پس از سال‌ها كار سخت، بخش عمده‌ شركت‌هایش را به پسرانش سپرده است و در حال حاضر او تنها در مقام ریاست 5 شركت از مجموعه شركت‌هایش قرار دارد.

كارلوس به واسطه فعالیت‌هایش در حوزه تكنولوژی بارها مورد تشویق قرار گرفته است. برای مثال او جوایزی از جمله مدال لیاقت كارآفرینی از تالار تجارت مكزیك و مدال فرمانده لئوپولد دوم از سوی دولت بلژیك و عنوان مدیر ارشد اجرایی (CEO) سال و دهه ‌(در سال 2003) را از سوی مجله تریدبیزنس دریافت كرده است. الو برای كارهای خیرخواهانه‌اش نیز شهرت دارد.

صندوق توسعه آمریكای لاتین كه او رییس آن است، بودجه‌ای بالای 10 میلیارد دلار دارد كه صرف پروژه‌های مختلف فرهنگی در سرتاسر آمریكای لاتین می‌شود. به علاوه او بسیار علاقه‌مند طبیعت و هنر است.