وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همبازی اکبر عبدی از اعدام نجات یافت !!

همبازی اکبر عبدی از اعدام نجات یافت !!
پس از پایان حرف‌های مرد 235 سانتیمتری، هنرپیشه سرشناس سینما و تلویزیون تصمیم گرفت برای نجات او از اعدام، تلاش‌ كند.

«اكبر عبدی» چندی قبل برای بازی در یك فیلم سینمایی، همراه گروه فیلمبرداری به زندان مركزی اصفهان رفته بود كه هنگام كار در سكانسی از فیلم با یك محكوم به اعدام كه دو متر و 35 سانتیمتر قد دارد بازی كرد. بازی در همین سكانس كافی بود تا او پای درد دل‌های مردی بنشیند كه برای مرگ لحظه‌شماری می‌كرد.

مرد – 30 ساله – كه در یك قدمی چوبه دار قرار داشت، در تشریح داستان تلخ زندگی‌اش به هنرپیشه سرشناس گفت: «اهل یكی از روستاهای شهرستان «تربت حیدریه» هستم كه دو سال قبل با چند ناشناس آشنا شدم. آنها پس از ریختن طرح دوستی و به بهانه كمك مالی از من خواستند یك محموله لوازم یدكی خودرو را به صورت قاچاق از «تربت حیدریه» به اصفهان انتقال دهم.
 
اول نمی‌خواستم پیشنهادشان را قبول كنم اما وقتی به یاد مشكلات مالی خود، همسر و دو فرزندم افتادم وسوسه شدند و قبول كردم. بنابراین وسایل را بار ماشین كرده و راهی اصفهان شدم اما در نائین مأموران پلیس به من مشكوك شده و در بازرسی ماشین از لابه‌لای لوازم یدكی 77 كیلو «كراك» كشف كردند. آنجا بود كه تازه متوجه نقشه شوم قاچاقچیان بی‌وجدان شدم.
 
چرا كه آنها از سادگی‌ام سوءاستفاده كرده و محموله مواد مخدر را در ماشین گذاشته بودند. پس از دستگیری خیلی تلاش كردم ثابت كنم از ماجرای جاسازی مواد مخدر بی‌اطلاع بودم اما موفق نشدم و حرفم به جایی نرسید. سرانجام هم محاكمه شده و با حكم قاضی به اعدام محكوم شدم. بعد از انتقال به زندان تصمیم گرفتم تا زمان آزادی‌ام روزه بگیرم. حالا هم حدود دو سال است كه در زندان هستم و به نجات از اعدام امیدوارم چرا كه بیگناهم و …
پس از پایان حرف‌های مرد 235 سانتیمتری، هنرپیشه سرشناس سینما و تلویزیون تصمیم گرفت برای نجات او از اعدام، تلاش‌ كند. بنابراین او به جای بازی در فیلم سینمایی نزد عبداللهی – رئیس زندان مركزی اصفهان – و حسینی – قاضی ناظر زندان – رفت و درباره مرد اعدامی با آنها گفت‌وگو كرد. سرانجام با پیگیری‌های اكبر عبدی و مسئولان عالی‌رتبه قضایی استان، پرونده بلند‌قدترین زندانی ایران كه حالا در آستانه اعدام، هنرپیشه هم شده بود به شورای عالی پزشكی قانونی ارسال شد.
 
متخصصان پزشكی قانونی هم پس از بررسی‌های دقیق علمی درباره سلامت روحی، روانی مرد زندانی اعلام كردند قدرت‌ عقلی و ذهنی او در حد یك انسان معمولی نیست.
با این حال نظریه كارشناسان به تهران فرستاده شد كه متخصصین پزشكی قانونی تهران هم آن را تأیید كردند. بدین ترتیب مرد اعدامی پس از محاكمه دوباره و با توجه به نظریه پزشكی قانونی با حكم دادگاه به حبس ابد محكوم شد.