وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سیگار افراد را چاق‌تر می‌كند

سیگار افراد را چاق‌تر می‌كند
دانشمندان می‌گویند؛ میلیون‌ها نفر از مردم انگلیس كه به امید واهی لاغر شدن سیگار می‌كشند در واقع سلامت خود را برای هیچ به خطر می‌اندازند، چون تحقیقات نشان می‌دهد سیگار، افراد را چاق‌تر می‌كند.

به گزارش ایسنا، كارشناسان در گزارش جدیدی تاكید كردند كه این باور غلط عمومی مبنی بر اینكه سیگار میل به خوردن را كاهش می‌دهد، هیچ صحت و اساس علمی ندارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد كسانی كه اصلا سیگار نمی‌كشند، لاغرتر هستند.

این تحقیق جدید بسیاری از طرفداران جدی سیگار را شوكه می‌كند مخصوصا دختران جوانی كه همیشه تحت تاثیر تبلیغات خوش و آب رنگ و فریبنده سیگار هستند.

در این پژوهش كه از سوی محققان اسپانیایی انجام گرفته معلوم شد كه سیگار كشیدن نمی‌تواند با چاقی مقابله كند.

این گروه تحقیقاتی از دانشگاه ناوارا بیش از 7500 نفر را طی یك دوره چهار ساله تحت بررسی داشته و نوع تغذیه آنها، میزان ورزش كردن، میزان وزن و نیز نحوه سیگار كشیدن آنها را كنترل و ارزیابی كردند.

محققان دریافتند: افراد سیگاری كه تلاش می‌كنند سیگار را ترك كنند، در واقع چاق‌تر می‌شوند. یك احتمال برای این تاثیرعكس، این است كه آنها در ازای كنار گذاشتن سیگار به تنقلات و هله هوله خوری روی می‌آورند.

سیگار كشیدن یكی از عادت‌ها و وابستگی‌های زیان آور در جهان امروز و یكی از بلاهایی است كه امروز گریبانگیر مردم دنیا شده و باعث می‌شود، انسانهای زیادی به تباهی كشیده شوند و سرمایه‌های فراوانی به هدر رود.

تحقیقات و پژوهش‌های علمی بعمل آمده در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی بسیار معتبر در سراسر جهان در زمانها و مكانهای مختلف همگی نشان داده‌اند كه مصرف دخانیات و سیگار بدون شك موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناك و لاعلاج و بالارفتن میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به این قبیل بیماریها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد كه استعمال دخانیات بیش از حوادث رانندگی، قتل، سوء مصرف داروها، خودكشی و آتش سوزی در جهان موجب مرگ و میر انسانها می‌شود.