وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش برجسته سازی لب ها

روش برجسته سازی لب ها
تزریق ژل به لب
بایدها و نبایدهای تزریق ژل به لب ها

حتما شما هم تاکنون مشاهده کرده اید که برخی لب‌هایشان به صورت غیرطبیعی حجیم است. متخصصان پوست و مو می‌گویند کافی است تا چند عدد آمپول ژل حجم‌دهنده لب در بافت لب‌هایتان تزریق کنید تا لبهای شما به چنین فرمی در بیاید اما متخصصان تاکید می‌کنند که روش‌های برجسته‌سازی لب چندان هم خالی از ‌خطر نیستند و اگر ژل‌های غیراستاندارد را به لب‌هایتان تزریق کنند و یا این کار به وسیله افراد غیر متخصص انجام گردد باید منتظر ناقرینگی و بدشکل شدن لب‌هایتان باشید. این روزها خیلی از خانم‌های جوان ایرانی از ژل لب برای زیبایی لب‌هایشان استفاده می نمایند و این در حالی است که از بهداشتی بودن یا استاندارد بودن آن محصول هیچ اطلاعی ندارند. با خانم دکتر فریده مهتی‌پور، متخصص پوست درباره این موضوع به گفتگو شده است که به شرح زیر می باشد:

آیا برای برجسته‌سازی لب‌ها، متخصصان پوست می‌توانند کمکی به درخواست کنندگان کنند؟

ـ امروزه روش های متعددی برای افزایش حجم بافتی و از بین بردن یا کاهش چین‌های سطحی و عمقی صورت وجود دارد. برای این کار از مواد متعددی که فیلر یا پرکننده نامیده می‌شوند، استفاده می کنند. گاهی مواقع چربی بدن خود بیمار نیز در برخی موارد به خصوص برای حجم‌های بزرگ‌تر قابل استفاده می باشد.

یعنی با استفاده از چربی بدن خود فردمی‌توان بافت‌های صورت را برجسته نمود؟

ـ بله. اگر علاوه بر افزایش حجم از بین بردن چین‌های سطحی و عمقی نیز مدنظر باشد، می‌توان تزریق پرکننده و تزریق بوتاکس را همراه با هم انجام داد که از نتایج بالینی خوبی برخوردار است.

این تزریق‌ها روی کدام بخش‌های صورت انجام می‌شود؟

ـ پر کردن گودی‌های صورت، حجم دادن به گونه‌ها، پر کردن شیار نازولابیال (شیار بین بینی و گونه) و نیز خطوط اطراف لب‌ها مانند خطوط خنده از جمله نقاطی هستند که به طور شایع از این مواد استفاده می گردد. البته به تازگی حجیم‌کردن لب‌ها و برجسته کردن خطوط دور لب نیز رایج شده است.

برای حجیم کردن لب‌ها شما از چه موادی استفاده می‌کنید؟

ـ امروزه ژل‌ها و پرکننده‌های متعددی برای حجیم کردن لب‌ها در دسترس می باشد اما انتخاب هریک از این مواد باید با توجه به نیاز خاص بیمار، حجم ناحیه و پایداری ماده مورد نظر صورت پذیرد.

ژل‌های استاندارد برای برجسته‌سازی لب دارای چه خصوصیاتی هستند؟

ـ بهترین ژل‌ها برای حجیم کردن این ناحیه، ژل‌هایی هستند که حداکثر سازگاری بیولوژیک را با بدن فرد داشته باشد،و واکنش‌های ایمنی بدن را تحریک ننماید ونیز سرطان‌زا نباشند. به دلیل اینکه لب‌ها دارای خون‌رسانی بالایی هستند و کاملا متحرک هستند، پایداری ژل مورد نظر و حجم تزریق شده باید بسیار دقیق انتخاب و انجام شود.

بهتر است از ژل‌های دایمی استفاده شود یا ژل‌هایی که پایداری کمتری دارند؟

ـ استفاده از ژل‌های دائمی و طولانی‌مدت به خصوص در اولین تزریق در مورد لب‌ توصیه نمی گردد زیرا ممکن است با عوارضی از قبیل عوارض آلرژیک و یا ایجاد گرانولوم همراه شود.

ژل‌های که این روزها استفاده می‌شود، از چه جنسی هستند؟

ـ ژل‌های جدید از جنس هیالورونیک اسید هستند که برای لب کاملا مناسب می باشند.

این تزریق‌ها در دور لب صورت می گیرد یا در بافت خود لب؟

ـ تزریق در لب را می‌توان بر اساس نیاز بیمار فقط در خطوط دور لب انجام داد و یا اینکه حجم خود لب‌ها را نیز افزایش داد. در هر یک از موارد فوق باید میزان مصرف ژل و هزینه بیمار را مدنظر قرار داد. قبل از تزریق، معاینه بیمار و مشاوره بالینی بسیار مهم است. پزشک باید از سابقه بیماری‌های قبلی و مصرف دارو بیمار مطلع شود.

آیا این تزریق‌ها عوارضی هم دارند؟

ـ مانند هرنوع تزریق دیگری در ناحیه صورت باید احتمال عوارض آلرژیک، درد به هنگام تزریق و پس از آن، تورم و احتمال کبودی لب‌ها و حتی احتمال نتایج نا مطلوب مانند عدم قرینگی (تزریق با حجم نامتناسب) در نظر گرفته شود و با بیمار در میان گذاشته شود. تجربه پزشک و تکنیک تزریق درست همراه با مشاوره بالینی قبل از تزریق سبب می‌شود که نتایج بالینی به خواست‌های بیمار نزدیک شود، هرچند که تامین ذهنیت بیماران به‌طور کامل اکثرا امکان‌پذیر نمی باشد.

اگر ژل‌ها جذب شوند،باعث بد فرم شدن لب‌ نمی‌شود؟

ـ خیر، پس از جذب ژل‌ها ، لب به شکل اولیه خو بر می گردد و هیچ تغییر فرم خاصی صورت نمی گیرد.

آیا ممکن است ژل‌ها حرکت کنند و به نواحی اطراف لب پخش شوند؟

ـ بله، اگر ژل‌هایی که برای برجسته‌سازی لب استفاده می‌شود ازنوع غیراستاندارد استفاده شوند امکان این عارضه وجود دارد، بنابراین اگر خانمی قصد این تزریقات را دارد باید حتما از ژل‌های استاندارد و با مارک معتبر استفاده نماید.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل می باشند؟

همه افراد کاندیدای مناسبی برای‌این روش درمانی هستند، زیرا احتمال آلرژی و عوارض جانبی وجود ندارد. اما ‌اینکه کسی کاندیدای مناسبی برای ‌این روش و یا هر روش زیباسازی دیگری است یا خیر با معاینه پزشک، گرفتن تاریخچه پزشکی بیمار و همچنین بررسی بسیار دقیق ساختار چهره و طراحی برای ‌ایجاد تغییرات مناسب، تعیین می گردد. باید خاطر نشان کرد که ‌ایجاد هر تغییری در چهره، هر چند که با انتخاب یک روش معتبرباشد، لزوماً به معنای به‌دست آوردن یک چهره مطلوب و زیبا نیست. انتخاب روش‌‌های زیباسازی کاری کاملاً تخصصی می باشد و حتماً باید با توجه به فواید و مضرات روش درمانی، خواسته بیمار، آناتومی بیمار و شرایط فیزیکی و روحی روانی بیمار انجام شود تا بتوان آن را موفقیت‌آمیز بدانیم.

اصول مهم در تزریق ژل لب

دو اصل مهم را در تزریق ژل‌ها باید بدانیم؛ اول اینکه برای تزریق این نوع ژل‌ها فقط متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستیک صلاحیت دارند و تزریق این ژل ها توسط پزشکان عمومی، دندانپزشکان، و حتی متخصصان بی‌هوشی‌ به صلاح بیماران نیست؛ زیرا که در بسیاری از موارد اگر عارضه کم خطرو کوچکی هم در اثر تزریق ژل رخ دهد، متخصصان پوست و مو بهتر می‌توانند آن را برطرف نمایند. در برخی مواقع به دنبال تزریق ژل شخص دچار تبخال می‌شود که پزشک متخصص به راحتی می‌تواند آن را درمان نماید و در غیر این صورت همین اتفاق می‌تواند موجب بر جای گذاشتن اسکار (جوشگاه) روی صورت نماید.

نکته دوم، بیمارباید از نوع ماده تزریق شده آگاهی داشته باشد. پزشکمتخصص باید برای بیمار توضیح دهد که از چند نوع ژل استفاده خواهد کرد، زمان ماندگاری آن چقدر است و چه عوارض احتمالی خواهد داشت. عوارض موقتی مانند قرمزی و کبود شدن کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. از تزریق ژل‌های متفرقه و بودن نام و نشان جدا بپرهیزید. نام ژل مصرف شده را نیز یادداشت کنید تا اگر به هر دلیلی به پزشک متخصص دیگری مراجعه نمودید، بدانید که چه ژلی برای شما تزریق شده و آیا از آن راضی بوده‌اید یا خیر. بنابراین دو اصل مهم در تزریق ژل لب عبارت‌اند از:

-تزریق توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک

– مصرف ژل‌های استاندارد و دارای تاییدیه‌های مختلف جهانی و وزارت بهداشت ایران.

نوع دیگری از ژل‌ها که مصرف آنها شایع‌تر است، ژل‌های موقت می باشند. که از مهم‌ترین این نوع ژل‌های می‌توان به هیالورونیک اسید و هیدروکسی آپاتیت اشاره نمود. نوع اول حدود ۶ ماه تا یک سال دوام دارد و نوع دومی حدود یک تا دو سال. یک مزیت مهم این ژل‌ها این است که اگر به هر دلیلی فرد از تزریق ژل پشیمان گردد، بالاخره اثر این مواداز بین خواهد رفت اما در مورد ژل‌های دایمی پشیمانی سودی ندارد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره