وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عاشق ماندن پس از ازدواج! چگونه؟

عاشق ماندن پس از ازدواج! چگونه؟
در خصوص عشق، ارتباط، ازدواج و چگونه عاشق ماندن، یك نكته اساسی وجود دارد و آن، این است كه ارتباط عالی و بی‌نقص تصادفی به دست نمی‌آید.

در حقیقت این موضوع نه تنها در مورد ارتباطات شما بلكه در مورد هر چیز دیگر در زندگی صحت دارد. هیچ چیز تصادفی اتفاق نمی‌افتد و هر رویدادی دلیلی دارد. مثلا زوج‌هایی را در نظر بگیرید كه عاشق هم شده و عشقشان پایدار باقی مانده است. عاشق شدن و عاشق ماندن دو مقوله كاملا متفاوت است.

عاشق شدن به مراتب آسان‌تر از عاشق ماندن است، اما در خصوص زوج‌هایی كه به هر دو موضوع رسیده‌اند و علاوه بر عاشق شدن، عشقشان پایدار باقی مانده، این سوال مطرح است كه آنها چه كرده‌اند؟ آنها چگونه بر مشكلات فائق آمده و امری را كه به نظر می‌رسد اكثر زوج‌ها قادر به تحقق آن نیستند، انجام داده‌اند؟
واقعیت این است كه چند روش وجود دارد كه آتش عشق میان همسران را همواره شعله‌ور نگه داشته و ارتباط آنها را با هم همچنان مطلوب نگه می‌دارد. در این میان سه راز وجود دارد كه با به‌كارگیری آنها می‌توانید عشق خود را تا آخر عمر تضمین كنید:

راز اول:استفاده از كلمات جادویی

همسرانی كه همواره عاشق هم هستند، متفاوت از دیگر زوجینی كه همواره در ارتباطاتشان مشكل دارند، با یكدیگر صحبت می‌كنند.

نه تنها این زوجین به طور متفاوتی با هم صحبت می‌كنند، بلكه از كلمات متمایزی نسبت به سایرین در حین صحبت استفاده می‌كنند.

آنها از «كلمات جادویی» استفاده می‌كنند، به طوری كه به جای ایجاد دعوا بینشان، باعث عشق بیشتر در میانشان خواهد شد.

آنها از كلماتی استفاده می‌كنند كه همسرشان را به جای كسل شدن، علاقه‌مند به صحبت می‌كند.

در هر ارتباطی، این كلمات هستند كه می‌توانند خاصیت شفابخشی یا خصلت ضربه‌زنندگی داشته باشند. واقعیت این است كه كلمات می‌توانند باعث عاشق ماندن زوجین یا از بین رفتن ارتباط آنها و حتی رسیدن به مرحله طلاق و جدایی شود.

كلمات معجزه می‌كنند. اگر كلمات نادرست را در جای ناصحیح استفاده كنید، ارتباط شما تبدیل به جهنم می‌شود؛ اما استفاده از كلمات صحیح در مكان مناسب می‌تواند معجزه كند.

این كلمات جادویی قلب شما و همسرتان را می‌گشاید و عشق بیشتری خلق كرده و باعث عمق یافتن رابطه عاشقانه شما با همسرتان خواهد شد.

كلماتی وجود دارند كه شما می‌توانید بارها و بارها از آنها استفاده كنید تا ارتباطتان با همسرتان بهتر شود. 8 كلمه زیر و چگونگی استفاده از آنها می‌تواند زندگی شما را دگرگون كند:

«به خاطر این كه ارتباطمان برای من خیلی مهم است…»

با گفتن این كلمات، همسرتان طالب خواهد بود تا بقیه جمله را بشنود و بداند كه اهمیت ارتباط شما با او موجب چه خواهد شد. این كلمات، اهمیت عشق شما را به همسرتان مشخص می‌كند.

پس از به كار بردن این عبارت شما می‌توانید درخواستی را مطرح كنید یا به نكته‌ای كه اخیرا از خود كشف كرده‌اید، اشاره كنید.

در همین جا مناسب است كه به نكته‌ای اشاره شود. خوب است بدانید كه دلایل زیادی وجود دارد كه باعث ایجاد چالش میان افراد می‌شود كه 5 مورد عمده آنها عبارتند از:

1ـ ترس

2ـ باورها و شرایط اجتماعی كه به درد ما نمی‌خورند

3ـ تمایل به این كه همواره حق با ماست

4ـ گوش نكردن به طرف مقابل

5ـ فرار كردن

ترس، قاتل خاموش روابط عاشقانه شما با همسرتان است. اگر از بسیاری از افراد بپرسید كه آیا در ارتباطاتشان ترس وجود دارد احتمالا پاسخ منفی خواهند داد.

اما اگر بیشتر به ارتباط آنها توجه كنید خواهید دید كه آنها احساسات واقعی خود را مخفی می‌كنند، چراكه از عكس‌العمل همسرشان نامطمئن هستند. این درواقع همان ترس است.

شرایط اجتماعی و باورهای غلط ما هم در برخی موارد باعث مشكلات ارتباطی و حتی اثرات جبران‌ناپذیری می‌شود. مثلا خانمی را می‌شناسم كه تنها به خاطر این كه به احساسات همسرش لطمه نزند با او ازدواج كرده است. این مساله می‌تواند خطرناك باشد. او تنها به این دلیل كه به احساسات همسرش صدمه وارد نكند به زندگی ناخوشایند خود ادامه می‌دهد، چراكه از كودكی به او این‌طور آموزش داده شده است.

یكی دیگر از دلایل رایج چالش‌ها در ارتباطات زناشویی، این است كه افراد تصور می‌كنند حق با آنهاست. با این تفكر، درواقع دیوارهای محكمی در اطراف خود می‌سازند كه از ارتباطات سالم جلوگیری می‌كند.

بهتر است هرگاه احساس كردید كه حق با شماست به این سوال فكر كنید: می‌خواهید حق با شما باشد یا زندگی عاشقانه‌ای با همسرتان داشته باشید؟

چهارمین چالش، گوش نكردن به حرف طرف مقابل است. برخی هم گوش می‌دهند اما سعی نمی‌كنند تا حرف دیگری را بفهمند چون از نقطه نظر خود به گفته‌های طرف مقابل گوش می‌دهند. حقیقت این است كه اگر شما به حرف همسرتان به قصد فهم و درك آن توجه نكنید، بین‌تان فاصله می‌افتد.
مورد آخر، نوع واكنشی است كه شما در هنگام كشمكش با همسرتان نشان می‌دهید. وقتی ناسازگاری بالا می‌گیرد بیشتر ما سعی می‌كنیم هر كاری برای اجتناب از ادامه روند بحث و نزاع در پیش بگیریم. وقتی به جای ماندن و حل بحث، سعی می‌كنیم از موضوع فرار كنیم مشكلات عمده‌ای ایجاد می‌شود.

راز دوم:با همسرتان در یك تیم بازی كنید

همسرانی كه عاشق هم شده و عاشق هم باقی می‌مانند، دیگر به رقابت با هم نمی‌پردازند. اغلب زوج‌ها درباره مسائل كوچك و بزرگ حتی به روش‌های بچگانه با یكدیگر به رقابت برمی‌خیزند و وقتی متوجه در خطر قرار گرفتن ارتباطشان می‌شوند كه دیگر خیلی دیر شده است.

اما چرا؟ دلیل این موضوع خیلی ساده است: هیچ جایی برای رقابت در ارتباط بین زوجین وجود ندارد. اگر شك دارید، امتحان كنید. بار دیگری كه شما و همسرتان به روشی دوستانه با یكدیگر به رقابتی هرچند كوچك پرداختید، پس از پایان موضوع، این سوال ساده را از خود بپرسید: آیا من احساس نزدیكی و ارتباط بیشتر با همسرم می‌كنم یا احساس می‌كنم از او فاصله گرفته و ارتباطم با او كم شده است؟ به احتمال قوی اگر بین شما هرگونه رقابت و مسابقه‌ای وجود داشته باشد، ارتباط شما با یكدیگر كمتر خواهد شد و ناخودآگاه از همسرتان فاصله خواهید گرفت.
نكته كلیدی اینجاست: برای عاشق ماندن همواره با همسرتان در یك تیم بازی كنید نه در تیم‌های مقابل هم.

راز سوم:همدیگر را تحسین كنید

همسرانی كه عاشق هم باقی می‌مانند همواره به خود و همسرشان یادآوری می‌كنند كه چه چیزهایی را درباره یكدیگر دوست داشته و ستایش می‌كنند.

می‌توانید هر از گاهی از همسرتان سوال كنید كه «تو چه چیزی را در مورد من دوست داری و تحسین می‌كنی؟» شاید بسیاری از مردم تصور كنند كه برای زوج‌هایی كه سالیان سال با هم زندگی كرده‌اند صحبت درخصوص آنچه كه درباره همسرشان دوست دارند، كاری احمقانه است.

اما مطمئن باشید كه این روش جواب خود را پس داده است.

می‌توانید این روش را در ارتباط خود با همسرتان به كار ببندید و به تغییرات شگرفی كه در ارتباطتان رخ خواهد داد توجه كنید.

خیلی راحت به همسرتان بگویید: چیزی كه واقعا باعث می‌شود كه من تو را تحسین كنم این است كه … و ادامه جمله را با آنچه كه در مورد او دوست دارید كامل كنید. این جمله می‌تواند در ارتباطات شما معجزه كند.

با تحسین متقابل زن و شوهر از یكدیگر، ارتباط آنها باهم رنگ و بویی عاشقانه می‌یابد و عشق آنها تعمیق می‌شود. البته تنها با تحسین یكدیگر نمی‌‌توان تمام مشكلات موجود در ارتباط بین زن و شوهرها را حل كرد، بلكه می‌توان گفت تجربه نشان داده وقتی شما مرتبا به همسرتان می‌گویید كه چقدر برای او احترام قائل بوده و او را دوست دارید، ارتباطتان بهتر خواهد شد.
حال با به‌كارگیری این 3 راز ساده سعی كنید زندگی خود با همسرتان را به یك داستان عاشقانه و ماندگار بدل كنید. مطمئن باشید كه موفق خواهید شد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره