وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تفاوتی جالب بین جنین های دختر و پسر

تفاوتی جالب بین جنین های دختر و پسر
آیا می دانید جنین های دختر و پسر چه تفاوتی با هم دارند؟کدامیک مقاومترند؟کدامیک سریعتر رشد می کنند؟

پژوهشگران استرالیایی در تحقیقات خود نشان دادند که جنینهای دختر کوچکتر و به خصوص مقاومتر از جنینهای پسر هستند و بنابراین استرسهای طولانی مدت دوران بارداری را بهتر تحمل می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه آدلاید در تحقیقات خود تفاوتهای جنینهای دختر و پسر را در مبارزه با استرسهای مادر در دوران بارداری مورد بررسی قرار دادند.
نتیجه این تحقیقات نشان می دهد در حالی که جنینهای پسر در ابتدا مقاومت خوبی در مقابل فاکتورهای استرس زای کوتاه مدت مثل آسم و یا عفونتها از خود نشان می دهند، جنینهای دختر روند رشد خود را با ثبات بیشتری در زمان استرسهای طولانی مدت حفظ می کنند. بنابراین جنینهای پسر به مراقبت بیشتری نیاز دارند چون می توانند با خطر توقف رشد، تولد نارس و در موارد شدیدتر با مرگ مواجه شوند.
این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "ما مشاهده کردیم زمانی که زن در دوره بارداری تحت یک فشار استرسی قرار می گیرد، جنینهای پسر به سرعت رشد می کنند در حالی که جنینهای دختر کوچکتر باقی می مانند و به این ترتیب در صورتی که در طول بارداری اتفاق بسیار حادی روی دهد احتمال بیشتری برای حفظ حیات خود دارند. در حقیقت جنینهای دختر کوچکتر و مقاومترند و توانایی بهتری برای ادامه زندگی دارند."
براساس گزارش ABC NEWS، این تفاوتها به دلیل گردش هورمونهای استرس در جفت است. دخترها در حضور این هورمونها پایداری و سازگاری بیشتری از خود نشان می دهند در حالی که پسرها در تلاش برای حذف این هورمونها هستند و همین مسئله موجب می شود که شانس آنها برای یک فرایند توسعه جنینی طبیعی کاهش یابد و برای این جنینها پس از تولد مشکلات زیادی ایجاد شود.
این محققان در ادامه افزودند: "نتایج بررسیهای ما می تواند به توسعه درمانهای ویژه از این دست کمک کرده و به علاوه راهکارهای پیشگیرانه ای برای رشد و توسعه جنینهای در معرض خطر ارائه کند."

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره