وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه های خانگی برای تقویت مو

راه های خانگی برای تقویت مو
از آن جا که به مراقبت و زیبایی مو اهمیت زیادی داده می شود در این مطلب به چند نکته برای داشتن موهای زیبا، سالم و براق اشاره خواهیم کرد.

با توجه به این که مو یک بافت مرده به حساب می آید، برای نظافت و نگهداری از آن وقت، انرژی و پول زیادی صرف می شود. به گزارش سایت «MSN» مو علاوه بر زیبایی بخشیدن ارزش بیولوژیکی دیگری نیز دارد. مو سر را گرم نگه می دارد و به تنظیم دمای بدن نیز کمک می کند. مو مانند ناخن بخشی از پوست را تشکیل می دهد و بیشتر از پروتئین تشکیل شده است

۱ – روزی یک تا ۳ بار، ۲۵۰ میلی گرم عصاره گل گاوزبان، دانه کتان و یا پامچال بخورید. همه این روغن ها غنی از اسیدچرب امگا۳ مانند اسید gamma-linolenic که برای مرطوب نگه داشتن مو و ناخن ها عالی است.
۲ – اگر می خواهید موهایتان روشن تر به نظر برسد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی آبلیمو به موهای خود بمالید.
۳ – پس از هر بار دوش گرفتن، مقدار موی ریخته شده را کنترل کنید به طور معمول، از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مویی که داریم روزی ۵۰ تا ۲۰۰ تار می ریزد. اگر مقدار موی ریخته شده بیشتر بود، به پزشک مراجعه کنید. احتمال دارد که شروع عفونت پوست سر و کچلی باشد و در موارد نادری نیز می تواند کمبود ماده مغذی دلیل ریزش مو باشد.
۴ – یک آواکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.
۵ – قبل از مصرف ژل مو، چند قطره عطر محبوب خود را به آن اضافه کنید تا موهای شما خوشبو نیز شود.
۶ – می توانید با افزودن ۲۰ قطره طبیعی روغن استوقدوس در ۲۳۶ میلی لیتر در شامپوی رقیق شده در ۱۱۸ میلی لیتر آب شامپوی گیاهی درست کنید.
۷ – برای ایجاد تعادل در میزان PH پوست سر یک سهم سرکه سیب را با ۲ سهم آب ولرم مخلوط و استفاده کنید تا رنگ قرمز موی شما آشکار شود. مخلوط سرکه را به خوبی به مو و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید خشک شود و سپس طبق معمول شست وشو دهید.
۸ – برای تقویت پروتئین مو، یک عدد تخم مرغ را با کمی شامپو مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس خوب بشویید.
۹ – به موهای خود روغن های گیاهی بمالید. روغن زیتون، بادام شیرین و جوجوبا، برای موها بسیار مفید است. برای موهای ضخیم روغن نارگیل مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرم را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.
۱۰ – برای جلوگیری از موخوره، برای چند دقیقه به آرامی حوله را دور موهای خیس قرار دهید تا رطوبت جذب شود.
۱۱ – موهای سفید را که نسبت به رنگ های دیگر سریع تر کدر، خشک و کثیف می شود، هر روز با شامپو بشویید.
۱۲ – بین هر دفعه رنگ زدن مو حداقل ۴ هفته و بین هر های لایت و یا لولایت حداقل ۸ هفته فاصله بگذارید.
۱۳ – برای تقویت کردن موهای شکننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون و جوجوبا به موها بمالید.
۱۴ – برای جلوگیری از خشک شدن مو به خصوص در فصل سرما دستگاه بخور در اتاق خواب قرار دهید.

۱۵ – برای کاهش آسیب به مو، تنها ۹۰ درصد رطوبت مو را خشک کنید. بعضی افراد بر این تصورند که موهای خیس را باید کاملا با سشوار خشک کرد.

۱۶ – اگر موهای خود را به شکل دم اسبی جمع می کنید، بهتر است روزی چند ساعت موها را آزاد بگذارید. سعی کنید موها را محکم پشت سر جمع نکنید.
۱۷ – تقویت کننده ساده مو را در منزل تهیه کنید. برای داشتن موهای نرم و براق، سس مایونز به موها بمالید و پس از یک ساعت بشویید.۵۶ گرم روغن زیتون، ۵۶ گرم ژل آلوورا را با ۶ قطره روغن رزماری و ۶ قطره روغن چوب صندل مخلوط و استفاده کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره