وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین و بدترین کشورها برای مادر بودن

بهترین و بدترین کشورها برای مادر بودن
از بدترین کشورهای جهان به ترتیب می توان کشورهای افغانستان، نیجر، چاد، گینه بیسائو، یمن، جمهوری دموکراتیک کونگو، مالی، سودان، اریتره و کشور گینه را نام برد.
بر اساس شاخص سالانه مادران، نروژ و استرالیا بهترین کشورها و افغانستان بدترین کشور برای مادر بودن است.

یازدهمین سالگرد شاخص " کودکان را نجات دهید " که بهترین و بدترین کشورهای دنیا برای مادر بودن مشخص می‌کند سلامت و وضعیت زنان در 160 کشور جهان و با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند دسترسی به تحصیلات، فرصت‌های اقتصادی، بیمه‌های درمانی و مانند آن بررسی می‌کند.

در لیست سال گذشته سوئد در این لیست رتبه اول را به خود اختصاص داد، اما در سال 2010 نروژ و استرالیا به ترتیب رتبه‌های اول و دوم لیست را از آن خود کردند.

ایسلند، سوئد، دانمارک، نیوزلند، فنلاند، هلند، بلژیک و آلمان نیز به ترتیب رده‌های سوم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

بدترین کشورهای جهان نیز به ترتیب از پایین لیست باید کشورهای افغانستان، نیجر، چاد، گینه بیسائو، یمن، جمهوری دموکراتیک کونگو، مالی، سودان، اریتره و کشور گینه را نام برد.

در لیست 2010 43 کشور توسعه یافته و 117 کشور در حال توسعه قرار گرفتند. این لیست نشان داد که سالانه 350 هزار زن در حین بارداری یا هنگام تولد فرزندشان حان خود را از دست می‌دهند. هم‌چنین هر سال تقریبا 9 میلیون کودک قبل از رسیدن به پنج سالگی فوت می‌کنند.

شرایط زندگی برای مادران و کودکانی که در 10 کشور پایین این لیست زندگی می‌کنند بسیار سخت و بغرنج است. به طور متوسط از هر 23 مادر، یک نفر به دلیل مشکلات مرتبط با بارداری جان خود را از دست می‌دهد. از هر 6 کودک یک نفر قبل از رسیدن به سن پنج سالگی فوت می‌کند و یک سوم کودکان نیز دچار سوتغذیه هستند.

کشور آمریکا در این لیست رده 28 را به خود اختصاص داده است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم میزان بالای مرگ و میر در بین مادران است که از هر 4 هزار و 800 نفر در این کشور یک مادر جان خود را از دست می‌دهد که برای یک کشور در حال توسعه رقم بالایی محسوب می‌شود.

این در حالی است که مردم کشورهای در حال توسعه با خطرات بسیار بیش‌تری روبه رو هستند. نبود نیروی متخصص و کارآزموده برای کمک به مادران در حین زایمان و از سوی دیگر عدم دسترسی به روش‌های پیشگیری از بارداری، به این معناست که زنان این کشورها بیش‌ترین میزان بارداری را داشته و در عین حال پرخطرترین وضعیت را در هنگام بارداری و تولد فرزند دارا هستند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره