وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بدلیجات چینی حساسیت ‌زا هستند

بدلیجات چینی حساسیت ‌زا هستند
رییس انجمن متخصصان پوست و موی کشور با بیان اینکه سابقه برخی بیماری ها تاثیر مستقیم بر ایجاد حساسیت در افراد دارد ، گفت: چنانچه سابقه ابتلا به بیماری هایی نظیر آسم، آبریزش فصلی بینی یا تب در خود یا خانواده دارید، از بدلیجات به ویژه بدلیجات چینی استفاده نکنید.

دکتر محمد گلشنی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت:برخی از آلیاژها ماند نیکل ، کبالت و کروم موجب ایجاد آلرژی و حساسیت در پوست می شود.

وی افزود: علایم این حساسیت ها که از نوع تماسی محسوب می شوند، چند روز بعد از استفاده به صورت قرمزی، قرمزی همراه با ایجاد خارش یا قرمزی همراه با برجستگی های قرمز رنگ به نام «پاپول» دیده می شود.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: در محصولاتی که دارای برندهای جهانی و به نوعی شناخته شده هستند، تست های حساسیت درباره اضافه کردن نوع آلیاژ جدید استفاده می کنند اما در محصولاتی که به صورت ارزان قیمت از کشورهای آسیای شرقی وارد می شوند، این تست ها انجام نشده و در نتیجه استفاده از این محصولات آسیب هایی را به دنبال دارد.

رییس انجمن متخصصان پوست و موی کشور گفت: در بسیاری از کارخانجات تولید کننده زیور آلات تستی به نام patch test، در کلینیک های این محصولات انجام می شود و در باره حساسیت افراد نسبت به آلیاژهایی مانند نیکل ، کبالت و کروم (که در راس فلزات ایجاد کننده حساسیت است) و 30 مورد از آلیاژها سنجیده می شود.

گلشنی خاطرنشان کرد: نتیجه patch test معمولا در بین همه کشورها و نژاد ها مشترک است و تعداد کمی از آلیاژها در نژادهای مختلف متفاوت است و تقریبا آمار نژادهای مختلف در این امر تاثیر ندارد.

این متخصص پوست و مو به شهروندان توصیه کرد:هنگام خرید بدلیجات به کشور تولید کننده این محصولات، دقت و از محصولاتی که بیشتر شناخته شده اند، استفاده کنند.

منبع:جام جم