وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارتباط نحوه خوابیدن با شخصیت شما

ارتباط نحوه خوابیدن با شخصیت شما
زندگی ما، مقدار خواب ما و به طور کلی نحوه استراحت ما در طول شب به طور غیر محسوسسی با گذر زمان تغییر می کند. با این حال یکی از محققان خواب معتقد است که نحوه خوابیدن ما گویای واقعیاتی در مورد شخصیت ما می باشد.

به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که نحوه خوابیدن افراد به 6 دسته کلی تقسیم می شوند.
نکته جالب در مورد این اظهار نظر این است که انچه در مورد ارتباط نحوه خوابیدن فرد و شخصیت وی بیان می شود کمی غیر قابل انتظار است.

طبق این تحقیق از جمله موقعیت های فرد در هنگام خوابیدن عبارتند از:
1- موقعیت جنینی(Fetus position): 41 % از شرکت کنندگان در این تحقیق به صورت خمیده و چمباتمه زده می خوابند. گفته می شود که زنان دوبرابر مردان در این وضعیت می خوابند و به نظر می رسد که این شایع ترین نحوه خوابیدن می باشد. این گونه افراد ظاهری خشک و جدی دارند. و گاهی به نظر می رسد که خجالتی باشند ولی به سرعت گرم می شوند.

2-موقعیت کتابی(Log position): این وضعیت همان طور که در شکل نیز پیداست به گونه ای است که فرد کاملا صاف به پهلو خوابیدن است و دست ها نیز افتاده به پهلو است.این نحوه خوابیدن بیشتر مربوط به افرادی اجتماعی، سهل گیر هستند که به راحتی اعتماد می کنند و به نظر می رسد که به راحتی گول می خورند.مطالعات نشان می دهد که 15% از افراد به این سبک می خوابند.

3-موقعیت مشتاق یا آرزومند(Yearner position): حالتی که فرد به پهلو خوابیده در حالی که دستانش به سمت جلو باز است. 13% از افراد به این صورت می خوابند. این گونه افراد به نظر می رسد که روشن فکر هستند و لی تا حدودی نیز عیبجو ، بد گمان و مظنون ولجوج می باشند .یعنی روی تصمیمی که می گیرند پافشاری می کنند.

4- موقعیت سرباز( Soldier position):در این موقعیت فرد به پشت می خوابد در حالیکه دستانش در دو طرف بدن رها است. این گونه افراد ساکت، محتاط و بدوند هیاهو هستند ، ایده ال گرا و طرفدار استانداردهای بالا در زندگی می باشند. درصد خرو پف این افراد به دلیل نحوه خوابیدن آنها بالاست و باعث می شود که خواب راحتی نداشته باشند.

5-موقعیت افتاده به روی شکم(Freefall position): در این مدل خوابیدن فرد به روی شکم خوابیده در حالی که دستان خود را به زیر بالش گذاشته و سر وی به طرفی متمایل است.تقریبا 7% از افراد به این سبک می خوابند.این افراد بی پروا،اجتماعی هستندکه کمتر با انتقاد کنار می ایند.

6-موقعیت ستاره دریایی(Starfish position): در این موقعیت فرد به پشت خوابیده در حالی که دستانش نزدیک سر یا بالش رها شده است. 5%افراد به این صورت می خوابند. این افراد شنوده های خوب، مددکار و یاور هستند. دوست ندارند که در مرکز توجه باشند.

با تمام این تعاریف باید گفت که افرادی که به هریک از مدل های گفته شده می خوابند دقیقا شخصیت های ذکر شده را ندارند. از طرفی تعداد اندکی از افراد نیز در هیچ یک از موقعیت های گفته شده نمی خوابند.
نکته جالب دیگر در این تحقیق نشان داد که تنها 5% از افراد کاملا خود را با پتو می پوشانند در حالی که اغلب افراد قسمتی از بدن خود-مثل پا، دست- را بیرون از پتو قرار میدهند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره