وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میزان یارانه پرداختی به هر ایرانی در ماه

میزان یارانه پرداختی به هر ایرانی در ماه
مرحله اول طرح هدفمندی خرداد 89 آغاز می شود؛ هر ایرانی به طور متوسط 40 تا 50 هزار تومان یارانه می گیرد و واریز یارانه ها هر 2 ماه یکبار انجام خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین میر تاج الدینی درباره برنامه های دولت برای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها گفت که ایران حدود 170 میلیارد دلار درآمد از انرژیهای حامل دارد که دولت 100 میلیاد دلار آن را به یارانه ها اختصاص خواهد داد و 70 میلیارد دیگر آن در سایر بخشها هزینه خواهد شد. تاکنون این 100 میلیارد دلار به مردم اختصاص می یافت اما به صورت ناعادلانه ، که طرح هدفمندی یارانه ها این تخصیص اعتبار را عادلانه خواهد نمود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: مرحله اول طرح تحول اقتصادی از اول خرداد ماه آغاز می شود. از این تاریخ همه مردم باید یک شماره حساب را به طرح هدفمندی یارانه ها اختصاص دهند و حق ندارند مبلغی دیگر به این حساب واریز کنند.
وی درباره میزان سهم هر نفر در این طرح نیز گفت: 40 تا 50 هزار تومان سهم هر فرد در طرح هدفمندی یارانه ها است که این مبلغ به مرور بر اساس وضعیت زندگی افراد تنظیم می شود. این مبلغ به صورت دو ماه یکبار به حساب افراد ریخته می شود اما صاحب حساب تنها به میزان شارژ یک ماه حق دارد در هر ماه از این حساب برداشت کند.
میرتاج الدینی اضافه کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهایی که توسط ماشینهای سنگین به ویژه کامیون جابجا می شوند نیز طرح کنترلی ویژه ای دارد تا افزایش قیمتی را در اثر افزایش قیمت حامل های انرژی شاهد نباشیم.
به گفته حجت الاسلام بهاری ، معاون پارلمانی رئیس جمهور در این نشست با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه به حاملهای انرژی نه تنها عادلانه نیست بلکه عاقلانه هم نیست گفت: علاوه بر حذف یارانه از حاملهای انرژی قصد داریم مالیات از حاملهای انرژی دریافت کنیم. اقدامی که در ترکیه یا کشورهای اروپایی هم صورت می گیرد.
وی درباره نحوه پرداخت یارانه ها افزود: دولت 50 درصد یارانه ها را نقدی می دهد، 30 درصد را در قالب کشاورزی و صنعت و 20 درصد مابقی در سایر موارد سرمایه گذاری می شود.