وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس شد

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس شد
در پی استعفای «گوردون براون» از مقام نخست‌وزیری انگلیس، «دیوید کامرون»، رهبر حزب محافظه‌کار به این مقام رسیده است. «دیوید کامرون»، 43 ساله بعد از رفتن به کاخ «باکینگهام» برای دریافت درخواست رسمی ملکه برای تشکیل دولت بعدی وارد دفتر نخست‌وزیری در ده خیابان دوانینگ شده است.
وی گفت که قصد دارد یک ائتلاف خوب و کامل با لیبرال دموکرات‌ها تشکیل دهد تا دولتی قوی و باثبات به‌وجود آید.
منابع مطلع در حزب محافظه‌کار اعلام كردند كه «نیک کلگ»، رهبر حزب لیبرال دموکرات معاون نخست‌وزیر در دولت جدید خواهد بود.کامرون در نطقی در خارج اقامتگاه جدید خود گفت که او و کلگ اختلافات حزبی را کنار خواهند گذاشت و برای خیر عمومی و منافع ملی همکاری خواهند کرد.
وی همچنین از «گوردون براون» به‌خاطر سال‌های مدید خدمت عمومی قدردانی کرد و قول داد به مشکلات جدی انگلیس از جمله کسر بودجه و مشکلات اجتماعی رسیدگی کند و برای باز گرداندن اعتماد به نظام سیاسی کشور بکوشد.
ورود کامرون به دفتر نخست‌وزیری مصادف با پایان 13 سال حاکمیت حزب کارگر و تشکیل نخستین دولت ائتلافی پس از 70 سال است.
این همچنین نخستین مورد ائتلاف دو حزب لیبرال دموکرات و محافظه کار در تاریخ این کشور است.
کامرون جوان‌ترین نخست‌وزیر از سال 1812 تاکنون است. «تونی بلر» هنگام رسیدن به نخست‌وزیری در سال 1997 شش ماه از او بزرگ‌تر بود.
«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا نخستین رهبر خارجی بود که این موفقیت را در یک تماس تلفنی کوتاه به کامرون تبریک گفت و او را برای سفر به کاخ سفید در ماه‌های تابستان دعوت کرد.«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان نیز با تبریک گفتن به کامرون او را به آلمان دعوت کرده است.
نخست‌وزیر جدید انگلیس تاکنون «جورج اوزبورن» و «ویلیام هیگ» را به ترتیب به‌عنوان وزرای دارایی و خارجه تعیین کرده است. «ویلیام فاکس» هم وزیر دفاع وی خواهد بود.
در انتخابات پنجشنبه گذشته حزب محافظه کار ۳۰۶ کرسی، حزب کارگر ۲۵۸ کرسی و حزب لیبرال دموکرات ۵۷ کرسی کسب کردند.
اما حزب محافظه کار به اکثریت لازم برای تشکیل دولت دست نیافت و مجبور به ائتلاف است.لیبرال دموکرات‌ها که اکنون به نظر می‌رسد با محافظه کاران توافق حاصل کرده باشند، همچنین با حزب کارگر مذاکراتی برای تشکیل ائتلاف داشتند که بی‌نتیجه ماند.
پس از آن‌که معلوم شد گفت‌وگوهای این دو حزب بی‌نتیجه مانده است، گوردون براون استعفانامه خود را تسلیم کرد و گفت برای نخست‌وزیر بعدی آرزوی موفقیت می‌کند.براون بعد از ظهر سه‌شنبه استعفانامه خود را رسما در کاخ باکینگهام تسلیم ملکه کرد و توصیه کرد که دیوید کامرون جانشین او شود.براون در ژوئن ۲۰۰۷ به عنوان نخست‌وزیر جانشین تونی بلر شد و پیش از برای 10 سال وزیر دارایی انگلیس بود.