وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میلیاردر شدن با گل‌های پلاستیكی

میلیاردر شدن با گل‌های پلاستیكی
كا شینگ‌لی متولد 13 ژوئن سال 1928 در چین، با ثروت خالص 2/16 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد در شرق آسیا و نفر 16 در لیست ثروتمندترین افراد در جهان است.

كا شینگ‌لی متولد 13 ژوئن سال 1928 در چین، با ثروت خالص 2/16 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد در شرق آسیا و نفر 16 در لیست ثروتمندترین افراد در جهان است.

وی در حال حاضر رییس شركت (HWL (Hutchison Whampoa Limite و شركت چئونگ كنگ می‌باشد. او همچنین بزرگ‌ترین فروشنده محصولات بهداشتی و آرایشی در جهان است.

HWL یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های بازار سهام هنگ كنگ است كه در لیست 500 شركت برتر فورچون نیز قرار دارد. این شركت چند ملیتی كه در كشورهای زیادی در سرتاسر دنیا فعالیت می‌كند، مالك دامنه گسترده‌ای از شركت‌ها در صنایع مختلف است. از جمله این صنایع، می‌توان به مخابرات، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تولیدی و تجاری و سرمایه‌گذاری در بندرهای جهان اشاره كرد.

لی كا شینگ در چائوژو در ایالت گوانگ دانگ متولد شد. خانواده لی برای اجتناب از آشوب‌های سیاسی آن زمان در چین به هنگ‌كنگ فرار كرده و در خانه عموی ثروتمند او ساكن شدند. موفقیت عموی لی به همراه ثروت بسیار زیادش مشوقی برای این بود تا لی عزمش را برای پیشرفت جزم كند. لی همچنین با دختر همان عمویش ازدواج كرد.

پس از آن كه پدر لی (كه مدیر یك مدرسه ابتدایی بود) در هنگ‌كنگ از دنیا رفت، تمام مسوولیت زندگی و خانواده به دوش لی افتاد و به همین جهت او مجبور شد مدرسه را در سن 15 سالگی رها كند تا به عنوان كارگر در یك شركت تجارت پلاستیك كار كند. او با همان سن كم مجبور بود 16 ساعت در روز برای آن شركت كار كند. وی در آن زمان بندهای پلاستیكی ساعت می‌فروخت، اما بعدا در سن 17 سالگی به عنوان یك عمده فروش و در سن 19 سالگی به عنوان یك مدیر مشغول به كار شد. تا سال 1950 او توانست سرمایه لازم برای راه‌اندازی كسب و كار خود (صنایع چئونگ كنگ) را پس‌انداز كند. او در آن زمان در شركت خود گل‌های پلاستیكی تولید كرده و می‌فروخت.

 
او در سن 20 سالگی و زمانی كه صاحب كارخانه‌اش قیمت‌های اجاره را بالا برد، با سرمایه‌ای كه جمع‌آوری كرده بود آن كارخانه را خرید. این شركت در سال 1972 وارد بازار سهام هنگ‌كنگ شد. چئونگ كنگ با خرید شركت هوچیسون وامپوا و شركت الكتریك هنگ‌كنگ در سال‌های 79 و 85، گسترش یافت. به علاوه، لی حوزه فعالیت شركتش را از تولید پلاستیك به سرمایه‌گذاری املاك در هنگ‌كنگ گسترش داد.

لی از طریق كار سخت و پایبندی به اصول اخلاقی در كار و زندگی توانست یك امپراتوری در كسب و كار ایجاد كند كه شامل بانكداری، ساختمان‌سازی، سرمایه‌گذاری در املاك، صنعت پلاستیك، تلفن‌های همراه، تلویزیون‌های ماهواره‌ای، تولید آهن، انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای (سوپرماركت‌ها و داروخانه‌ها)، هتلداری، حمل و نقل شهری، سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها و بندرگاه‌ها، نیروگاه‌های برق، تولید فولاد و حمل‌ونقل كالاها می‌شود، اما بزرگترین شاخه كار تجاری لی مربوط به تاسیسات بندرگاه‌هایی مثل بندرگاه‌هایی در چین، هنگ‌كنگ، پاناما و باهاماس، می‌شود. جمع سرمایه گروه چئونگ كنگ در سال 2009 حدود 9/82 میلیارد دلار بوده است. این گروه با 260000 كارمند در 55 كشور در سرتاسر دنیا فعالیت می‌كند.

در سال‌های آغازین قرن بیست و یكم و در حالی كه لی كماكان كنترل امپراتوری بزرگش را در دست دارد، دوپسر وی به تدریج در حال باز كردن جایشان در كسب و كار بین‌المللی می‌باشند. یكی از پسران او كسب و كار خود را راه‌اندازی كرده و دیگری به پدرش در كسب و كار وی كمك می‌كند.

لی در سال 2001 توسط نشریه «آسیا ویك» به عنوان قدرتمندترین فرد آسیا شناخته شد در هنگ كنگ به لی به خاطر دلاوری‌ها و ریسك‌پذیری‌هایش در كسب و كار، ‌لقب «سوپرمن» داده شده است. او به‌رغم ثروت میلیاردی‌اش همواره زندگی بدون تجملی داشته است، لباس‌های ساده پوشیده و ساعت‌های معمولی به دست می‌كند كه البته در مقایسه با خانه‌اش كه یكی از گران قیمت‌ترین خانه‌های هنگ‌كنگ است، كمی ‌عجیب به نظر می‌آید.

لی همچنین به عنوان یكی از بخشنده‌ترین افراد خیرخواه آسیا شناخته شده است. وی تا كنون در حدود 41/1 میلیارد دلار به خیریه و جنبش‌های بشردوستانه اهدا كرده است. او همچنین به دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه مدیریت سنگاپور، دانشكده پزشكی لی كا شینگ و دانشگاه كالیفرنیا كمك‌های مالی هنگفتی اهدا كرده است. لی همواره به ارزش‌های سنتی چین احترام گذاشته و این امر از شیوه زندگی متواضعانه او مشهود است. بزرگترین سرگرمی ‌و لذت او كار سخت و سودآوری بیشتر است. لی‌كاشینگ عاشق بازی گلف است و تقریبا هر روز گلف بازی می‌كند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره