وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

6 ماده غذایی مفیدتر از آنچه فکر می‌کنید

6 ماده غذایی مفیدتر از آنچه فکر می‌کنید
اگر این 6 ماده غذایی را تاکنون از سبد غذایی خود حذف می‌کردید یا چندان علاقه‌ای به مصرف آنها نداشتید، توصیه می‌کنیم نگاه‌تان را عوض کرده و جایگاهی برای آنها در سبد غذایی خود باز کنید…

1) ذرت بو داده :
ذرت بوداده یک نوع از غلات کامل است که می‌تواند برای سلامت مفید واقع شود. البته طرز تهیه ذرت بو داده بسیار مهم است. ذرتی که در سینما تهیه می‌کنید و پر از نمک و روغن است، نمی‌تواند مفید باشد. ذرت را باید بدون روغن و نمک یا با مقدار کم در خانه تهیه کنید و برای طعم بهتر می‌توانید مقدار کمی پنیر پارمزان به آن بیفزایید.

2) شیر کاکائو:
شیر کاکائو از جمله نوشیدنی‌هایی است که برای سلامت بیش از آنچه فکر می‌کنید، مفید است. شیر کاکائو همانند شیر حاوی مواد مغذی بسیاری است که به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. شیر کاکائو حاوی 16 نوع ریزمغذی است. توصیه می‌کنیم شیر کاکائو را در خانه و از شیر با چربی یک درصد تهیه کنید.

3) گوشت قرمز:
این روزها مدام گفته می‌شود که مصرف گوشت قرمز برای سلامت مضر است. نباید فراموش کنیم که گوشت قرمز منبع غنی ریزمغذی‌هایی مثل آهن، زینک و ویتامین B12 است. توصیه می‌کنیم این ماده غذایی مفید را از برنامه خود حذف نکنید اما سعی کنید گوشت کم‌چرب تهیه کرده و حین پخت نیز حداقل روغن را استفاده کنید.

4) پاستا:
شاید فکر کنید ماکارونی غذایی چاق کننده است و به همین دلیل آن را از سفره خود حذف کنید. اشتباه نکنید، پاستا یک ماده غذایی قنددار با اندیس گلیسمی پایین است، یعنی قند آن دیر هضم شده و می‌تواند برای طولانی مدت شما را سیر نگه دارد. همچنین پاستا منبع خوب اسید فولیک و ویتامین B است که به ویژه مصرف آن به زنان سالمند توصیه می‌شود، البته حین پخت آن باید توجه کنید که خیلی تحت حرارت قرار نگیرد یا برای مدت طولانی دم نکشد چون در این صورت مقدار قند آن افزایش ‌یافته و برای افراد دیابتی مضر خواهد بود. در رابطه با سس آن هم بهتر است اگر گوشت سفید مثل گوشت مرغ و در کنار آن از سبزیجات استفاده کنید.

5) تخم‌مرغ:
برخی مردم مصرف تخم‌مرغ را به یک روز در هفته خلاصه می‌کنند، در حالی که تخم‌مرغ ماده غذایی مغذی و اقتصادی است. یک تخم‌مرغ حاوی 70 کیلو کالری بوده و منبع غنی آهن، پروتئین و ویتامین‌های A و B12 است. هنگام پخت تخم‌مرغ به این نکته توجه کنید که روش طبخی را انتخاب کنید که روغن کمتری می‌خواهد. به عنوان مثال آب‌پز کردن تخم‌مرغ روش پخت ایده‌آلی است.

6) سیب‌زمینی:
سیب‌زمینی را معمولا به صورت سرخ کرده مصرف می‌کنیم. به همین دلیل نام این ماده غذایی به عنوان یک ماده ناسالم که باید مصرف آن را محدود کرد، جا افتاده است. این در حالی است که پوست سیب‌زمینی منبع غنی ویتامین C، پتاسیم و فیبر است. در ضمن ارزش غذایی آن رابطه مستقیمی با نحوه طبخ دارد. اندیس گلیسمیک پوره سیب‌زمینی بسیار بالاتر از سیب‌زمینی پخته شده در فر است. توصیه می‌کنیم سیب‌زمینی را با پوست در فر سوخاری کنید.