وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آمادگی بانکها برای افتتاح حساب یارانه نقدی

آمادگی بانکها برای افتتاح حساب یارانه نقدی
معاون وزیر اقتصاد از آمادگی شعب بانکها برای افتتاح حساب یارانه نقدی مرتبط با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و با تاکید بر اینکه افزایش کفایت سرمایه بانکها به نفع سیستم بانکی است، گفت: با بانکهایی که سود عقود مبادله‌ای بیشتری از بسته بانک مرکزی دریافت کنند، برخورد می‌شود.
به گزارش  مهر، اصغر ابوالحسنی امروز در حاشیه بیستمین کنفرانس سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع سیاست‌های اعتباری و الزامات نظام بانکی در تهران در جمع خبرنگاران در خصوص آغاز اجرای آزمایشی طرح هدفمندی یارانه‌ها در سه استان خراسان شمالی، ایلام و گیلان، گفت: هدفمندی یارانه‌ها با این سه استان شروع شده است و خانوارهایی که فرم اطلاعات خانوار را تکمیل کرده‌اند در این سه استان به بانکها مراجعه کنند.
معاون بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه در این راستا بانکها از آمادگی لازم برای افتتاح حسابها برخوردار هستند، اظهار داشت: ‌افرادی که در شعب بانکها حساب دارند و در سال 87 نیز فرم اطلاعات اقتصادی را تکمیل کرده‌اند می‌توانند به بانکها مراجعه کنند و اگر فردی فرم پر کرده باشد ولی افتتاح حساب نکرده باشد می‌تواند به بانکها مراجعه و نسبت به افتتاح حساب برای دریافت یارانه نقدی اقدام کند.
ابوالحسنی همچنین در خصوص افزایش سرمایه بانکها، گفت: در این زمینه بانکهای جدیدالتاسیس باید 4 هزار میلیارد ریال سرمایه اولیه داشته باشند که سرمایه موسسات اعتباری نیز 3 هزار 500 میلیارد ریال و سرمایه بانکهای الکترونیکی نیز دو هزار میلیارد ریال تعیبن شده است.
وی گفت: اگر بانکها و موسسات اعتباری نسبت کفایت سرمایه را رعایت نکنند تقلیل جایگاه خواهند یافت و با محدودیت‌هایی نیز روبرو می‌شوند.
معاون بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد اظهار داشت: این تصمیم به مجامع بانکها که در حال برگزاری است، اعلام شده و در این رابطه بانکها می‌توانند به راحتی تصمیم گیری کنند و آنهایی نیز که مجامع خود را پشت سر گذاشته باشند می‌توانند با تشکیل مجامع فوق‌العاده نسبت به تامین کفایت سرمایه خود اقدام کنند.
وی افزایش کفایت سرمایه بانکها را به نفع سیستم بانکی دانست و بیان داشت: جذب سپرده‌ها و همچنین تخصیص منابع و تسهیلات نیز می‌تواند سرمایه بانکها را تقویت کند به نحوی که هرچه سرمایه بانک بیشتر شود اطمینان به آن نیز بالاتر خواهد بود.
معاون وزیر اقتصاد در زمینه کاهش تسهیلات بانکی نیز اظهار داشت: همه بانکها تسهیلات پرداخت می‌کنند زیرا آنها نیازمند دریافت سود هستند و به صورت کلی بانک برای تجدید و تخصیص منابع به وجود آمده است.
ابوالحسنی عدم پرداخت تسهیلات توسط بانکها را به نشانه عملکرد نامطلوب آنها در تجدید منابع دانست و مجدداً بر ارایه تسهیلات و تجدید منابع برای ادامه حیات بانکها تاکید کرد.
وی در پایان سخنانش از برخورد بانک مرکزی با بانکهایی که در عقود مبادله‌ای سود بیشتر از بسته سیاستی بانک مرکزی در نظر بگیرند، خبر داد و گفت: اگر بانکی در عقود مبادله‌ای نرخ سود بالاتری از مشتری دریافت کند با آن برخورد خواهد شد.