وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عمه اوباما درآمریكا پناهنده شد!

عمه اوباما درآمریكا پناهنده شد!
عمه آفریقایی رییس‌جمهور آمریکا که 6 سال به طور غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کرد، با پیروزی فرزند برادرش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سرانجام پناهندگی آمریکا را دریافت کرد.
به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، عمه ناتنی رییس‌جمهور آمریکا بالاخره توانست پس از حضور ده ساله خود در ایالات متحده، پناهندگی این کشور را دریافت کند.
روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارش خود آورده است: این تصمیم سه ماه پس از حضور “زیتونی اونیانگو” عمه اوباما در دادگاهی در بوستون اعلام شد.

این روزنامه با بیان اینکه درخواست پناهندگی خانم اونیانگو هرگز به صورت عمومی افشا نشده بود، تصریح کرد: افرادی که در ایالات متحده درخواست پناهندگی خود را مطرح می‌کنند باید دلیلی برای این درخواست خود از جمله مسائل مذهبی، نژادی، ملیتی، دیدگاه‌های سیاسی و یا عضویت در گروه‌های سیاسی داشته باشند اما وکیل عمه اوباما با بیان این ادعا که “روند اعطای پناهندگی به این خانم محرمانه است” تصریح کرده که نمی‌تواند دلیل درخواست پناهندگی وی را بازگو کند.

براساس گزارش دیلی‌تلگراف، اونیانگو در سال 2000 به ایالات متحده سفر کرد اما اولین درخواست پناهندگی وی رد و به صدور حکم دیپورت وی در سال 2004 منجر شد. اما او ایالات متحده را ترک نکرد و به زندگی در خانه‌ای عمومی در منطقه بوستون ادامه داد.

وضعیت وی به عنوان مهاجر غیرقانونی در ماه نوامبر سال 2008 و چند روز قبل از انتخاب باراک اوباما افشا شد و اوباما در واکنش به این موضوع مدعی شد: نمی‌دانستم عمه‌ام به طور غیرقانونی در آمریکا حضور دارد و بر این باورم که قانون در خصوص وی باید اجرا شود.
براساس این گزارش، قانون در مورد عمه اوباما اینگونه اجرا شد که پس از انتخاب اوباما به ریاست جمهوری آمریکا، دستور تعلیق حکم دیپورت و بازگشایی دوباره پرونده پناهندگی این زن صادر شد و سرانجام به وی پناهندگی داده شد.