وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تولید نخستین سیگار بدون دود جهان

تولید نخستین سیگار بدون دود جهان
بزرگترین تولید كننده سیگار در ژاپن در واكنش به افزایش محدودیتهای برای كشیدن سیگار در مكانهای عمومی نوع جدیدی از سیگار را تولید كرده كه ادعا می كند نخستین سیگار بدون دود جهان است.

به گزارش تابناک اجتماعی؛ دیلی تلگراف، شركت تنباكوی ژاپن فروش سیگارهای ‹نعنایی سبك صفر› را از این هفته آغاز كرده است و امیدوار است تا در میان افرادی كه دوست دارند سیگار بكشند اما نمی خواهند باعث اذیت دیگران شوند محبوبیت پیدا كند.

 این سیگار مشابه سیگارهای معمولی است اما دارای یك كارتریج قابل تعویض است و هیچ دودی را تولید نمی كند و خواصی مشابه با سیگار های معمولی به خصوص از لحاظ میزان نیکوتین و … دارد.

این شركت در بیانیه ای اعلام كرده: در حالیكه اكثر مصرف كنندگان در ژاپن سیگار می كشند تقاضاها برای محصولاتی كه بتوان از آنها در مكانهای عمومی و در نزدیكی دیگران استفاده كرد افزایش یافته است.

تحقیقات انجام شده توسط وزارت بهداشت و كار و رفاه در نوامبر گذشته نشان داد میزان سیگار كشیدن در میان مردان به 8/36 درصد كاهش یافته است كه پایین ترین میزان آن از زمان شروع تحقیقات در سال 1986 است.

كارشناسان معتقدند این كاهش با توجه به اینكه سیگار كشیدن به عنوان یك عادت ضد اجتماعی تلقی می شود ادامه باید.

هیروشی كیمورا رئیس این شركت در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری كرد تا قوانینی تصویب شود كه مكانهایی خاص برای افراد سیگاری را در مكانهای عمومی در نظر بگیرد.

این سیگار تولیدی شرکت ژاپنی با سیگار های الکترونیکی که در بازار وجود کاملا متفاوت است.

گفتنی است، به دلیل مضرات سیگار و دودش که نه تنها برای افراد سیگاری مضر است بلکه برای افراد در نزدیکی آن ها نیز خطر دارد؛ ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی در عمده کشورهای جهان برقرار است.