وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زن میلیاردر ایرانی را بشناسید !

زن میلیاردر ایرانی را بشناسید !
این زن که مدیر عامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی‌ و کشتیرانی سدیدبار و عضو هیئت مدیره چند شرکت حمل‌ و نقل بین‌المللی است در سایت عصرایران به عنوان یکی از 30 میلیاردر ایرانی معرفی شده است. اما جریان تلاش های او برای رسیدن به این جایگاه هم خواندنی است:

سیده فاطمه مقیمی متولد سال ۱۳۳۷ در تهران، دارای مدرک مهندسی راه ‌وساختمان، موسس و مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین الملل است و در کارگروه های مرتبط با موضوع حمل و نقل همکاری های زیادی دارد.

مقیمی در سال 1358 پس از اتمام دوره تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی عمران به ایران بازگشت و در جریان پیدا کردن کار از طریق یک آگهی استخدام در روزنامه جهت کار ترجمه ای وارد یک شرکت بین المللی حمل و نقل می شود و با قابلیت هایی که از خود بروز می دهد ظرف 5 ماه مسئول بخش كامیونی شركت می شود.

به گفته خود مقیمی، جو مردانه حاکم بر محیط کار در نهایت سبب استعفای وی از شرکت می شود.

اما مقیمی که در اکنون در این رشته تخصص پیدا کرده است از طریق وزارت راه و ترابری به سندیكای شركت‌های حمل و نقل مراجعه و در آانجا فعالیت های خود را ادامه می دهد.

در خلال سال های 58 تا 62 مقیمی ضمن ازدواج و تولد اولین فرزندش توفیقات و تجربیات بسیاری در امر حمل و نقل پیدا می کند که منجر به تأسیس شركت حمل و نقل بین المللی شد.
مقیمی درباره روزهای اول تاسیس شرکتش می گوید: «از یك اتاق شروع كردم، در دفتر كار همسرم اتاقی به من اختصاص داده شد كه فعالیت خود را آغاز كنم، به‌زودی سیل رانندگان كه در چند سال كاركرد صادقانه با من آشنا شده بودند به سوی شركت روان شد. تلاش 24 ساعته بزودی محل بزرگتری را برای شركت طلب می كرد، بنابراین 12 متری تبدیل به واحد 120 متری و تعداد پرسنل نیز افزایش یافت. سفرهای بین شهری آغاز شد و نسبت به احداث نمایندگی در كلیه مرزهای ورودی و خروجی كشور و همچنین شهرهای بزرگ كه بخصوص گمرك مرزی داشتند اقدام نمودم .»

مقیمی در پیشبرد اهداف خود ضمن تدریس در رشته مدیریت حمل و نقل در دانشگاه آزاد اسلامی از نظر فنی و حرفه‌ای نیز اطلاعات خود را بالا برده و حتی اقدام به گرفتن گواهینامه پایه یک کرد و در تیر ماه 1368 بعنوان اولین زن پس از انقلاب که موفق به اخذ گواهینامه پایه یكم رانندگی، معرفی شد.

وی در سال 1372مسئولیت رایزنی با كشور روسیه را به عهده گرفت وبه عنوان مسئول میز مشترك ایران و روسیه و سپس در خصوص كشور ایتالیا نیز به عنوان مسئول میز مشترك ایران و ایتالیا فعالیت نمود.

فاطمه مقیمی در سال 1377 برای اولین بار در انتخابات سندیكا كه حال دیگر با نام انجمن سراسری شركت‌های حمل و نقل بین المللی شناخته شده بود خود را كاندید هیئت مدیره نمود و با حمایت صنف توانست با آرای قابل توجهی جزء نه منتخب هیئت مدیره شود در این مرحله دوره سه سال آغاز شد و پی گیری‌های مثمر ثمری را برای صنف در جهت احقاق حقوق اجتماعی و اقتصادی این صنعت در سطح ایران و جهان كسب نمود .

در سال 1380در انتخابات مجدد هیئت مدیره مجددا به پیروزی در انتخابات دست یافت .

این زن نمونه که اکنون به عنوان یکی از 30 میلیاردر ایرانی شناخته می شود در سال 1382 بعنوان شركت نمونه در امر حمل و نقل بین المللی از طرف وزارت راه وترابری معرفی و در روز حمل ونقل ( 26 آذر ماه ) لوح تقدیر دریافت کرد.