وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گوگل و تولد 30 سالگی بازی \”پک- من\”

گوگل و تولد 30 سالگی بازی \”پک- من\”
لوگوی گوگل به مناسبت جشن تولد 30 سالگی بازی ویدیویی ژاپنی "پک- من" به شکل متحرک این بازی ویدئویی معروف در آمد به طوری که کاربران می توانند با لوگوی بزرگترین موتور جستجوی دنیا بازی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "پک- من" عنوان یکی از معروف ترین هزارتوهای تاریخ بازیهای ویدئویی است که اکنون به 30 سالگی خود رسیده است.

این بازی 30 سال قبل تنها به شکل یک نقطه کوچک زرد رنگ ماجراهای خود را در تمام دنیا آغاز کرد و امروز نیز به حیات خود ادامه می دهد.

معروف ترین بازی رایانه ای دنیا تتریس (Tetris) نام دارد که در سال 1984 در روسیه متولد و به سرعت به معروفترین بازی رایانه ای دنیا تبدیل شد. این بازی تا دو هفته دیگر وارد بیست و ششمین سالگرد تولد خود می شود.

سال گذشته لوگوی گوگل به شکل این بازی در آمد اما اکنون به نظر می رسد که طراحان لوگوهای مناسبتی گوگل به "پک- من" علاقه بیشتری نسبت به "تتریس" دارند به طوری که تصمیم گرفتند لوگوی خود را برای 30 سالگی این بازی ژاپنی به یک بازی تبدیل کنند بنابراین کاربران بزرگترین موتور جستجوی دنیا می توانند با کلیک بر روی لوگو به مدت 5 دقیقه این بازی را انجام دهند.

در حقیقت در ساعات اخیر، لوگوی گوگل ناگهان به یک "خاطره" 8 بیتی تبدیل شد که از 30 سال قبل از معروفترین هزارتوی تاریخ بازیهای ویدئویی در ذهن مردان و زنان امروز به یاد مانده است اما تنها برای 48 ساعت می توان از دریچه گوگل وارد این هزارتوی به یادماندنی شد و افسانه "پک- من" را بار دیگر در اذهانی زنده کرد که امروز دیگر فرصت انجام بازیهای ویدئویی را ندارند و این بازیها را برای فرزندان خود تهیه می کنند.

برای ورود به این بازی از طریق لوگوی گوگل، کاربران می توانند روی Insert Coin کلیک کنند و بازی را انجام دهند.

مارسین ویچاری طراح و توسعه دهنده گوگل اظهار داشت: "ما مطمئن هستیم که موفق شده ایم منطق اصلی بازی را هم از نظر صدا و هم از نظر گرافیک روی لوگو بیاوریم. ما حفره های مختلفی را از این بازی شاهکار دهه 80 ایجاد کرده ایم و جایزه هایی به شکل تخم مرغهای رنگی نیز در نظر گرفته ایم که با پیروزی پک- من در بازی می تواند با آنها جشن بگیرد."

برای گرافیک این لوگو، طراحان گوگل از استاندارد جدید زبان وب (HTML5)، برای منطق بازی از برنامه Javascirpt و برای صدا از برنامه "فلش" استفاده کرده اند.

ایده اولیه "پک- من" را یک برنامه نویس ژاپنی به نام "توهرو ایواتانی" برای اولین بار در سال 1980 برای "مید وی گیم" نوشت.

در طول بازی هر چیزی که وارد دهان "پک- من" می شود به یک نقطه تبدیل می شود که هر یک از آنها امتیاز دارند و هرگاه پک- من به امتیاز 10 هزار رسید به مرحله بعد وارد می شود.