وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی مفید برای سلامت پوست صورت

نکاتی مفید برای سلامت پوست صورت
برای شستشوی صورت ، نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید. هرگز یک صابون را تصادفی و ندانسته به صورت خود نزنید. پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنید. برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.

یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کردن آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت ، یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.

مصرف بیش از اندازه ی هر ماده آرایشی برای پوست مفید نیست. حتی داروهای پوستی هم فاقد عوارض جانبی نیستند. بنابراین باید مصرف ماده آرایشی و دارویی کم ، و در حد لزوم باشد. یکی از عوارض این مواد پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است.

برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست می توانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید

* تغذیه مناسب برای برخی مشکلات پوستی

همان‌طور که می‌دانید تغذیه بر روی تمام قسمت‌های بدن تأثیر‌گذار است از جمله پوست. در حقیقت هر آن‌چه که می‌خورید می‌تواند بر روی کیفیت چهره‌ی شما تأثیر‌گذار باشد.

در زیر به چند نمونه از مشکلات پوستی اشاره می‌کنیم و مواد غذایی مناسب برای درمان هر کدام را برای شما می گوییم :

* کبودی ناشی از ضربت دیدن یا کوفتگی

سبزی‌جات برگدار سبز تیره مانند اسفناج بخورید. گیاه پاپایا (PAPAYA) یا انبه ی هندی حاوی ویتامین K است که برای لخته شدن طبیعی خون مفید می‌باشد. هم‌چنین ویتامین C نیز کلیدی است برای ترمیم زخم‌ها.

* چین‌ و چروک پوست

روغن زیتون، برنج قهوه‌ای و بادام بخورید.

این مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند که برای حفاظت غشای سلول‌های پوست مفیدند. در استرالیا طی یک مطالعه بر روی ??? دانشجوی سال آخر معلوم شد افرادی که مواد غذایی‌ای مانند سبزی‌جات، لوبیاها، حبوبات و روغن زیتون مصرف می‌کنند، کمترین میزان چین و چروک پوستی را دارند.

* پوست نازک

حبوبات، غلات، غذاهای دریایی و سیر بخورید.

سلنیوم موجود در این مواد غذایی خاصیت کششی و جهندگی سلولی را حفظ می‌کند، پیر شدن پوست را کاهش داده و در مقابل نور خورشید از آن محافظت می‌کند.

در یک بررسی مشخص شده که مکمل سلنیم، مس و ویتامین‌ها سوختگی ناشی از آفتاب را کاهش می دهند.

خرابی پوست در اثر اشعه‌ی خورشید

سبزی‌جات و میوه‌های زرد و نارنجی بخورید، مانند هویج، کدو حلوایی، طالبی.

* پوست خود را چگونه مرطوب نگه داریم؟

طراوت و شادابی پوست عمدتاً به علت «رطوبت» آن است. اگر رطوبت پوست در اثر خشکی و گرمای محیط کم شود و یا اگر جریان خون پوست در اثر سرما یا کهولت سن کاهش یابد، پوست دچار چروکیدگی می شود و طراوت خود را از دست می دهد. یکی از مواقعی که باید مراقب خشک شدن پوست شد، هنگام خروج از حمام است.

مواقع دیگر عبارت اند از ماه های بسیار گرم یا بسیار سرد ، پس از شستن صورت ، و سنین پیری. کسانی که پوست خشک دارند بیش از سایرین باید مراقب باشند

مصرف پودر مناسب در نواحی عرق سوز شده می تواند مفید باشد ، چون پودر عرق را جذب می کند و مانع تأثیر سوء آن بر روی پوست می شود .

باید بدانید که برای حفظ رطوبت پوست لازم نیست مرتب صورت خود را بشویید، چون این کار باعث پاک شدن لایه چربی محافظ پوست و خشونت آن می شود . برای مرطوب نگهداشتن پوست باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

کرم های مرطوب کننده موجود در داروخانه ها برای این منظور بسیار مناسب هستند. طرز استفاده از مرطوب کننده ها به این صورت است که پس از خروج از حمام ، یا شستشوی صورت و خشک کردن آ ن، کرم را به صورت نقطه نقطه بر روی نواحی مختلف پوست پیشانی، گونه، بینی و چانه بمالید و سپس آن را با ضربات آهسته نوک انگشت بر روی تمام پوست صورت و گردن خود پهن کنید.

بهتر است هر روز صبح کرم مرطوب کننده را بمالید. یک بار مرطوب کردن پوست در ابتدای روز کافی است ولی اگر حمام رفتید، پس از خروج از حمام نیز این کار را انجام دهید.

اگر در آب و هوای گرم و خشک هستید و یا پوست شما خشک است، بهتر است روزی دو بار پوست خود را مرطوب کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره