وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل تشکیل پلاک روی دندان

دلیل تشکیل پلاک روی دندان
خیلی اوقات پلاک‌هایی که روی دندان‌ها تشکیل می‌شود لبخند و چهره‌ ما را زشت می‌کند. برداشتن پلاک‌ها از روی دندان‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نیست.

از دوران کودکی سعی می‌کنیم تا آن‌قدر از دندان‌های‌مان مراقبت کنیم تا دچار آسیب‌ و پوسیدگی نشوند. مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان بهترین راه برای حفظ سلامت دندان‌ها است. اما برای سلامت دندان‌های‌مان چه کارهای دیگری می‌توانیم انجام دهیم؟

خیلی از اوقات پلاک‌هایی که روی دندان‌های‌مان تشکیل می‌شود لبخند و چهره‌ ما را زشت می‌کند. برداشتن پلاک‌ها از روی دندان‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نیست. عادات سالم بهداشتی موجب سلامت دندان‌های‌مان می‌شود برای خیلی از ما این کار ساده و کم هزینه‌ای است.

اما پیشگیری از تشکیل این پلاک‌ها با پرهیز از این 5 عادت بد امکان‌پذیر است.

1.مسواک نزدن منظم

در صورتی که روزانه 2 تا 3 بار در روز مسواک نزنید روی دندان‌های‌تان پلاک تشکیل خواهد شد. باید از خمیردندان‌هایی استفاده کنید که دارای فلوراید باشد. البته مهم‌تر از مسواک زدن شیوه مسواک زدن است باید مطمئن شوید که نوع مسواک‌تان مناسب است و همه سطوح دندان‌ها را به دقت مسواک می‌زنید.

2. نخ دندان

بی ‌نخ دندان مسواک زدن تنها راه تمیز و پاک کردن دندان‌ها نیست.

3.دوری از دندانپزشک

حتی اگر مسواک بزنید و از نخ دندان هم استفاده کنید ممکن است برخی پلاک‌ها از دید شما بیفتد. بنابراین بدون مراجعه منظم به دندانپزشک قادر نیستید این پلاک‌ها را از روی دندان‌های‌تان پاک کنید. بیش از یک سوم افراد تنها یک بار در سال به دندانپزشک مراجعه می‌کنند. اگر چه دندانپزشکان هم دوست ندارند شما به دندانپزشکی بروید اما برای اطمینان از سلامت دندان‌های‌تان و قسمت‌هایی از دندان‌ها که قادر به دیدن‌شان نیستید باید حتما هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید مطالعات نشان می‌دهد که در مجموع افرادی که هنگام سلامت دندان‌ها از رفتن به نزد دندانپزشک غفلت می‌کنند باید به دلیلی پوسیدگی و تخریب دندان‌ها بیشتر به دندانپزشک مراجعه کنند.

غفلت از مسواک‌های طبیعی

مدت‌ها قبل از اینکه مسواک و خمیردندان‌های حاوی فلوراید به بازار بیاید افراد از برخی غذاها و میوه‌های خاص برای حذف پلاک‌های روی دندان‌ و تمیز کردن آنها استفاده می‌کردند که امروزه با آمدن این وسایل مردم از آنها غافل شده‌اند.

خوردن میوه‌ها و سبزی‌های سخت یا خوردن میوه با پوست نوعی مسواک زدن به حساب می‌آید.

سیب، هویج، خیار و سایر میوه‌های خام و سبزیجات علاوه بر اینکه برای بدن مفید هستند سبب تمیز شدن دندان‌ها می‌شوند.

در مجموع رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی و توجه کمتر به غذاهای آماده به پیشگیری از چاقی شما کمک کرده و برای حفظ سلامت عمومی بدن‌تان مفید است.

باکتری‌ها کربوهیدرات‌های کوچک و ساده نظیر قند را دوست دارند. خوردن شکلات یا نوشیدنی‌های شیرین منجر می‌شود که قند به دندان‌های‌تان بچسبد و وقتی باکتری‌ها روی دندان قرار گیرند از این قند برای تولید اسید استفاده کرده و به آن آسیب می‌رسانند.

همه شیرینی‌ها و آب‌نبات‌های چسبنده در شکل‌گیری پلاک‌ها موثر هستند. غذاها و نوشیدنی‌های خیلی شیرین بدترین چیزها برای دندان‌ها هستند سعی کنید بعد از خوردن همه موادغذایی اگر بلافاصله مسواک نمی‌زنید حداقل دهان‌تان را آب‌کشی کنید.