وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چند راهکار برای خوردن و لاغر ماندن

چند راهکار برای خوردن و لاغر ماندن
محققان علوم تغذیه با پژوهش‌هایی که بر روی وعده‌های غذایی انجام دادند، به این نتیجه دست یافتند که می‌توان با مصرف تمامی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها هم از این غذاها لذت برد و هم لاغر ماند.

روزانه از کنار فروشگاه‌های مواد غذایی عبور می‌کنیم و برای آن که رژیم غذایی و تناسب اندام خود را از دست ندهیم، مجبوریم از کنار آن‌ها رد شویم. حسرت بر دل می‌ماند و ما نمی‌توانیم غذای مورد علاقه خود را صرف کنیم، اما بر‌اساس یک پژوهش جدید، این موضوع مشخص شد که می‌توان با مصرف انواع مواد غذایی به تناسب، هم لاغر ماند و هم از خوردن و نوشیدن لذت برد.

اولین راهکار این است که کم بخوریم؛ چرا که کم خوردن و متعادل خوردن همیشه باعث تناسب وزن و جلوگیری از بروز بیماری‌های گوناگون می‌شود.
دومین راهکار این است که از غذاهای کم کالری در وعده‌های غذایی خود استفاده کنیم. به عنوان مثال به جای استفاده از پودرهای آماده نوشیدنی‌ها بهتر است از آب میوه‌های طبیعی استفاده کنیم. البته با این تفاوت که باید این آب میوه‌های طبیعی را در کمتر از 72 ساعت مصرف کرد؛ چرا که دارای مواد نگهدارنده نیستند.
سومین راهکار از نظر پژوهشگران تغذیه، جایگزین کردن مواد غذایی چرب،‌ دارای کالری بالا و یا کربوهیدرات در وعده‌های سه یا چهارگانه در روز است.
راهکار دیگری هم وجود دارد که همان منظور و هدف فرد از مصرف مواد غذایی است. اگر به این موضوع آگاه هستید که نباید ماده غذایی همانند کلوچه را مصرف کنید چون تناسب وزن را به هم می‌زند، بهتر این است که از چند قدمی غرفه‌های فروش این محصولات در فروشگاه‌ها خودداری کنید و پنجمین راهکار حذف 500 واحد کالری از یکهزار و 500 کالری است که شما در روز مصرف می‌کنید. ‌این میزان می‌تواند حدود یک کیلوگرم در هفته از وزن شما کم کند.
بر‌اساس پژوهش‌های صورت گرفته، وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌ها را می‌توان با مصرف مواد غذایی مناسب لذت بخش‌تر کرد. در وعده صبحانه استفاده از یک یا دو ورقه گوشت یا کالباس سرخ شده در یک قاشق غذاخوری کره، یک ورق پنیر و نان تست با یک لیوان شیر کم چرب می‌تواند باعث تناسب اندام شود. البته مشاهده شده که برخی به جای شیر از شکلات و یا پن کیک استفاده می‌کنند .افزودن مقداری دارچین به شیر نیز این وعده غذایی را لذیذتر می‌کند.

در وعده غذایی ناهار، غذای دلخواه شما شاید یک ساندویچ ماهی تن با سس فراوان و سالاد باشد، اما بهتر است سس را از این وعده حذف کرده و به جای آن از سرکه استفاده کنید.سس‌ها به دلیل داشتن چربی‌های فراوان و کالری بالا در هر حال باید از رژیم‌های غذایی حذف شوند. البته مصرف بسیار کم این ماده غذایی ضرری ندارد.

وعده غذایی شام را نیز می‌توان با یک نان سیر و کلم بروکلی و مقداری کره به پایان رساند. برخی از افراد نیز دوست دارند در وعده شام از استیک یا مرغ کبابی استفاده کنند.‌ در این صورت بهتر است هنگامی که قصد آماده کردن گوشت و یا مرغ را دارید به جای خامه از کره به همراه اسفناج استفاده کنند. برای دسر هم بهتر است از یک کیک شکلاتی کوچک به جای ژله و خامه استفاده کنید.
پژوهشگران معتقدند که بهتر است برای لاغرشدن از مواد غذایی با کالری 200 واحد و یا کمتر استفاده شود. انواع مواد قندی و شیرینی‌جات، ‌مواد شور، خامه‌ها و تنقلات از جمله این مواد دارای کالری بالا هستند که می‌توان با تعیین میزان مصرف، از آن‌ها استفاده کرد و دچار اضافه وزن نشد.
میوه‌های خشک، عسل، سیب زمینی سرخ کرده تازه، تخم کدو یا آفتابگردان، سویای بو داده، خیار، سوپ قارچ، ماست‌های میوه‌ای، غلات و کراکرها از جمله این مواد غذایی دارای کالری بالای 200 واحد هستند که می‌توان با مصرف یک و یا نصف فنجان از آن‌ها در رژیم غذایی، تناسب اندام را حفظ کرد و از خوردن و نوشیدن آن‌ها لذت برد.