وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ابن سینا برای ۷۰۰ سال مردم اروپا را درمان کرد

ابن سینا برای ۷۰۰ سال مردم اروپا را درمان کرد
روزنامه “صبح تلگراف” چاپ کشور آلبانی، از “ابوعلی سینا” به عنوان پزشکی که برای بیش از ۷۰۰ سال آموزه هایش اسباب درمان مردم اروپا بود، یاد کرد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، این روزنامه با درج مطلبی درباره ابوعلی سینا در صحفه فرهنگی خود، از وی بعنوان پزشک و فیسلوف ایرانی نام برد که برای بیش از ۷۰۰ سال آموزه هایش در اروپا رایج بود و درمان اروپاییان با استفاده از آنها انجام می شد.

لازم به ذکر است که ابوعلی سینا را در اروپا به نام “Avicena”می شناسند.

در این رسانه علاوه بر درج تصویری از ابن سینا، کتاب “قانون” نیز به عنوان مهمترین آثار پزشکان قدیم معرفی شده که تا قرن ۱۸ میلادی در تمامی مراکز آموزش پزشکی در اروپا تدریس می شد.

کتاب قانون ابن سینا که به زبان های مختلف اروپایی ترجمه شده بود، پس از “انجیل” بیشترین تعداد چاپ را به خودش اختصاص داده بود.

ابن سینا ۴۵۰ کتاب در موضوعات گوناگون نوشته که تعداد زیادی از آنها در مورد پزشکی و فلسفه ‌است، اما از آنجایی که مهمترین اثر معرفی شده وی درباره “طب” به نام “قانون” بوده است، به همین دلیل، جهانیان وی را بیشتر به عنوان یک پزشک برجسته دوران کهن پزشکی می شناسند.

همچنین در این روزنامه به جایگاه بالای ابوعلی سینا در فلسفه و حکمت، ادبیات فارسی و موسیقی و نام گذاری روز پزشک در تقویم ایرانی به پاس تلاش های این دانشمند بزرگ در علم پزشکی نیز اشاره شده است.