وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این ویتامین را بین غذا مصرف کنید!

این ویتامین را بین غذا مصرف کنید!
مکمل ویتامین D را میان غذا میل کنید!
محققان آمریکایی می‌گویند مصرف ویتامین D در میانه غذا بهتر است! ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و برای جذب کلسیم و در نتیجه رشد و استحکام استخوان‏ها و دندان‏ها در بدن لازم است. همچنین برای انعقاد خون و عملکرد مطلوب غده تیروئید مهم است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، محققان کلینیک کلولند پس از زیر نظر گرفتن 17 بیمار که به دلیل کمبود ویتامین D تحت درمان بودند متوجه شدند مصرف مکمل ویتامین D در میان مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌تواند موثرتر بوده و سبب افزایش میزان D (OH)25 در خون شود.
بررسی‌ها نشان داد در صورتی که مکمل ویتامین D در میانه غذا مصرف شود در عرض 2 تا 3 ماه میزان ویتامین D در خون تا 56 درصد افزایش می‌یابد.در کنار این موضوع آیا می دانید چگونه می توانید جذب مکمل ویتامین D را افزایش دهید:

1- مکمل ویتامین D را همراه با کلسیم بخورید.

2- از مصرف روغن‏های معدنی همراه با مکمل ویتامین ویتامین D خودداری کنید، زیرا با جذب ویتامین D تداخل می‏کنند.
3- از مصرف بیش از حدّ داروهای آنتی اسید خودداری کنید، زیرا آنها نیز با جذب ویتامین D تداخل می‏کنند. اگر دچار ناراحتی معده دائمی هستید، در مورد مصرف داروهای آنتی اسید با پزشک خود مشورت کنید.
4- داروهای مصرفی خود را بررسی کنید. بعضی از آنها با جذب ویتامین D تداخل می‏کنند، مثل کورتیزون و سایر داروهای استروئیدی.
5- هنگام مصرف داروهای دیورتیک (ادرار‏آور) مراقب باشید، زیرا این داروها نسبت ویتامین D به کلسیم را در بدن به هم می‏زنند.
6- اگر بیماری کبدی، کیسه صفرا یا معدی روده‏ای دارید، مقدار نیاز خود به ویتامین D را مشخص کنید، زیرا این بیماری ها با جذب ویتامین D تداخل می‏کنند.