وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اسرار یك رژیم غذایی متفاوت

اسرار یك رژیم غذایی متفاوت
واژه رژیم غذایی در بسیاری از مواقع افراد را به یاد كم خوردن، یا نخوردن و حذف پاره‌ای از مواد‌غذایی می‌اندازد.

اما آیا واقعا رژیم غذایی شامل نخوردن و حذف كامل مواد‌غذایی پرچرب نظیر كره، خامه و كره بادام زمینی و برنج و سیب‌زمینی است؟ مناسب‌ترین راه‌حل برای كاهش وزن و به‌دست آوردن سلامت جسمانی چیست؟برای پاسخ به پرسش‌های فوق و حل ابهامات در این زمینه دانستن تعریف رژیم غذایی ضروری به‌نظر می‌رسد. بر مبنای تعریفی كه در ویكی‌پدیا  به آن اشاره شده است، رژیم غذایی مجموعه غذایی است كه یك موجود زنده مصرف می‌كند.

در برخی مواقع انسان‌ها از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌كنند كه این رژیم غذایی ممكن است به‌علت بیماری آنها توسط پزشك یا متخصص تغذیه توصیه شده باشد كه به آن رژیمِ درمانی می‌گویند، مانند رژیمی كه در بیماری دیابت رعایت می‌شود. گاهی نیز برای لاغر شدن یا چاق شدن از رژیم لاغری یا رژیم چاقی (رژیم افزایش وزن) پیروی می‌كنند.

همچنین بعضی از افراد مایل هستند در رژیم غذایی خود فقط از گیاهان استفاده كنند كه به رژیم غذایی آنها گیاهخواری گفته می‌شود.رژیم لاغری اما مبحثی است كه قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. بسیاری از افراد به‌طور ناخودآگاه یا خود‌آگاه و با رجوع به كتاب‌ها و مقالاتی كه درباره رژیم لاغری نگاشته می‌شود تصور می‌كنند كه جهت كاهش وزن و رهایی از چربی‌هایی كه دور كمرشان جمع شده باید حتما و حكما مواردی را از رژیم غذایی خود حذف كنند. در نتیجه بدون درنظر گرفتن این مسئله كه پیش‌تر چه میزان غذا می‌خوردند و بدون مراجعه به پزشك، رژیم غذایی را آغاز می‌كنند.

این افراد در واقع با امساك از خوردن به رژیم‌های غذایی سخت و شدید روی می‌آورند، درحالی‌كه مسئله اصلی آنگونه كه در دین مبین اسلام نیز به آن توصیه شده رعایت تعادل و حد وسط است.
 
در واقع افراد بسیار چاقی كه پرخوری عامل ازدیاد وزن آنها بوده باید این مسئله را مد نظر قرار دهند كه با افراط در نخوردن نمی‌توان به رژیم ادامه داد و زمانی فراخواهد رسید كه افرادی كه خود را به كل از لذایذ غذایی محروم كرده‌اند، دوباره با حرص و ولع به سوی پرخوری روی آورند، درحالی‌كه افرادی كه به‌دلیل پرخوری بیش از حد چاق شده‌اند می‌توانند با رعایت یك رژیم غذایی متعادل وزن خود را دوباره به وضعیت عادی بازگردانند.
در این نوع رژیم غذایی حرفی از حذف كردن و نخوردن ناهار یا شام در میان نیست بلكه آنچه در این نوع رژیم غذایی اهمیت دارد اندازه خوردن است زیرا تمامی مواد‌غذایی حتی چربی‌ها نیز برای بدن درصورتی كه تا حد متناسب مصرف شوند و باعث گرفتگی عروق و بروز مشكلات قلبی نشوند، مفید هستند.
به‌عنوان مثال افراد می‌توانند با صبحانه خود كره یا خامه نیز مصرف كنند اما كمتر از آنچه قبلا مصرف می‌كردند، مصرف برنج برای ناهار یا مصرف نان برای شام نیز ضرری ندارد به شرط آنكه حجم آن زیاد نباشد و كمتر از گذشته باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره