وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کدام خودرو داخلی مناسب شما است؟

کدام خودرو داخلی مناسب شما است؟
گزارش امروز، مال شما است، شمایی که می‌خواهید بدانید با درآمدی که دارید توانایی خرید کدام خودرو برایتان مقدور است.
خودرویی که هم‌شان شما را، حداقل پیش دوستان و آشنایان و در و همسایه حفظ کند، هم وسیله‌ای باشد برای ترددتان در این ترافیک سرسام‌آور.
به قول یکی از دوستان، «این روزها مردم، البته نه همه مردم، اگر پول داشته باشند، طلا نمی‌خرند و دلشان می‌خواهد خودرویی گران‌قیمت سوار شوند تا از ظاهر و پرستیژی خاص برخوردار باشند».راست می‌گفت.
این روزها شاید شما هم جزو آنهایی باشید که نشستن پشت فرمان ماشینی لوکس و گران قیمت، برایشان مهم‌تر از صاحب خانه بودن است، آنهایی که مثلا «مگان» سوار می‌شوند، اما خانه‌شان رهن و اجاره‌ای است.
شاید هم نه! شاید جزو کسانی باشید که گاز دادن با عینک دودی پشت فرمان ماشینی سانروف‌دار، برایشان اولویت نیست؛ اما در عوض یک چهاردیواری چند ده متری از خود دارند، مثل آنهایی که مثلا با یک پلیور یا پیراهن نه حتما مارک‌دار، خط ونک-تجریش را با اتوبوس می‌روند؛ ولی موجودی به نام «صاحب خانه» بالای سرشان نیست.
اصلا شاید جزو هیچ کدام از اینها نباشید و مثل من و امثال من نه صاحب خانه‌اید و نه ماشین‌دار.
جزو هر کدام که هستید، فرقی نمی‌کند، اما احتمالا بدتان نمی‌آید خودرویی داخلی، از پی‌کی و پیکان گرفته تا مگان و ماکسیما، سوار شوید.
 از آنجا که این روزها برخی خط فقر را قبول ندارند و آماری هم برای آن ارائه نمی‌دهند و اصلا به خاطر آنکه با واژه‌هایی مثل «خط فقر» و «زیر خط فقر»، گمراه نشویم، گروه‌های درآمدی فرضی را برای این گزارش در نظر می‌گیریم و فرض می‌کنیم ضعیف‌ترین این گروه‌ها، کارمندان و کارگران پایه، با درآمدی ماهانه 300 هزار تومانی هستند.

کارمندی و پیكان دست‌دوم
اگر جزو کارمندان و کارگران دون پایه دولت هستید و انصافا درآمد خاص دیگری ندارید، یک «پیکان» یا «پی‌کی دست دوم» برایتان مناسب است.به هر حال در و همسایه و دوست آشنا می‌دانند که حقوق‌بگیر دولت به حساب می‌آیید و همین پیکان و پی‌کی هم داشته باشید، خودش خیلی است. این روزها با سه چهار میلیون تومان هم می‌شود یکی از این دو گزینه را خریداری کرد.

 البته یادتان نرود با کمی سختی کشیدن و قرض و قوله، پراید هم می‌توانید بخرید، مخصوصا اگر جزو آنهایی هستید که بعدازظهرها مسافرکشی هم می‌کنند!پراید در حال حاضر هفت میلیون و 700 هزار تومان در بازار قیمت دارد.
از آنجا هم که الا ماشاالله، تیراژ دارد، می‌توانید با چهار، چهار و نیم پراید ثبت‌نام و باقی پول آن را قسطی بدهید.
هرچند مصرف سوخت بالایی دارد؛ اما به هر حال پژو روآی دست دوم را هم فراموش نکنید.این خودرو را هم می‌توان با شش هفت میلیون تومان خرید. اتفاقا ایمنی آن هم از پراید بیشتر و فضای داخلی‌اش هم جادار‌تر است.

پژو 206 و تندر90
حقوق‌بگیر دولتید؛ اما شغل آزاد هم دارید و درآمد ماهانه‌تان حدود یک و نیم میلیون تومان است. صاحب خانه هم نیستید و اینکه غریبه‌ها با خودرویی 14، 15 میلیون تومانی شما رویت کنند، برایتان مهم‌تر است تا اینکه در منزل شخصی، از فامیل و دوست و آشنا، پذیرایی کنید.در این صورت چند گزینه پیش روی شما است.با پرستیژترین آنها، پژو 206 تیپ 2 است.برای خرید آن دو راه دارید.

 یا حدود هشت میلیون به ایران‌خودرو بدهید و باقی پول را با سودی چند صد هزار تومانی پرداخت کنید، یا اینکه از دوستان قرض بگیرید و با 14 میلیون تومان، یک 206 صفر کیلومتر را از بازار خریداری کنید.206 صندوق‌دار ساده (V20) نیز تقریبا همین شرایط را دارد، مخصوصا اینکه اگر بسیار خانواده دوست و اهل سفر باشید، بیشتر از تیپ دو به کارتان خواهد آمد.البته مدل‌های دست دوم 206 هم تا مرز زیر 10 میلیون تومان نیز می‌تواند جزو گزینه‌های خریدتان باشد.تندر90 هم گزینه مناسبی برای خرید است منتها به دلیل تیراژ پایین باید آن را فقط از بازار تهیه كنید.
اما به سراغ گزینه بعدی برویم.
پژو 405، خودرویی خانوادگی با مصرف سوخت بالا که این روزها با توجه به تیراژ و حجم فروش، به نوعی پیکان ایران‌خودرو به حساب می‌آید.آنهایی که دارند، می‌گویند خودرو بدی نیست و حاضرند تا هشت نه میلیون تومان هم آن را به شما بفروشند.
مدل صفرش هم سیزده و خرده‌ای در بازار قیمت دارد.
اما سری هم به سایپا بزنیم.
اگر خیلی قیافه خودرو برایتان مهم نیست، ریو هم گزینه بدی به حساب نمی‌آید. 13 میلیون و 600 هزار تومان هم قیمت دارد و زیاد هم بنزین نمی‌سوزاند. فقط یادتان باشد پشت فرمان ریو، کسی فکر نمی‌کند وضع مالی‌تان خوب است!

عشق دولتی‌ها
خیلی‌ها آن را خودرو عشق دولتی‌ها می‌دانند، پس اگر جزو مقامات دولتی هستید، به آنها وصلید یا کلا قصد دارید هفده هجده میلیون خرج خودرو کنید، پژو پارس، مناسب شما است.

 پارس کلا در محدوده قیمتی هفده هجده میلیون تومان، خودرو مناسبی به حساب می‌آید، هم خانوادگی و مناسب سفر است، هم می‌تواند شان‌تان را حفظ کند.
منتها فراموش نکنید مصرف سوخت بالایی دارد، بنابراین اگر این موضوع برایتان قبل هضم نیست، 206 صندوق‌دار V8 یا V9 بخرید. V8 حدود نیم میلیون تومان از پارس ارزان‌تر است، اما برای خرید V9 از بازار، باید 5/2 میلیون تومان بیشتر خرج کنید. پشت فرمان این خودرو نیازی نیست خودتان دنده را عوض کنید!در محدوده قیمتی زیر 20 میلیون تومان، هیوندای ورنا را نیز می‌توان خرید.
خودرویی که در بخش خصوصی خودروسازی کشور به تولید می‌رسد و نوع دنده‌ای آن 19 میلیون تومان قیمت دارد.
ورنا هم مانند ریو، از قیافه چندان جذابی برخوردار نیست.

عروس فرانسوی
قطعا «عروس فرانسوی» بهترین گزینه برای پز دادن شما است، شمایی که جزو افراد با درآمد متوسط رو به بالا، هستید.
انصافا برای شما، 27 میلیون و 400 هزار تومان، خیلی پولی نیست!زانتیا اگرچه به دلیل شتاب بالا، بسیار جوان‌پسند است؛ اما برای شما خانواده‌دوست‌ها هم مناسب به نظر می‌رسد و هر کس هم پشت فرمان آن، روئیت‌تان کند، به پولدار بودن شما شک نخواهد کرد.
البته گزینه‌های دیگری مثل هیوندایی آوانته اتومات 28 میلیون تومانی یا تویوتا یاریس 29 میلیون تومانی نیز پیش روی شما است، منتها آنها خیلی روی پولدار بودن شما تاکید ندارند!

چشم‌بادامی ژاپنی
چشم‌بادامی ژاپنی اگرچه بنزین زیادی می‌بلعد، اما برای شما که «چند میلیون تومان»، پول خردتان است و می‌خواهید حدود 40 میلیون تومان فقط برای خرید خودرو هزینه کنید، گزینه مناسبی است.ماکسیما با ظاهر کشیده و حجم موتور بالایی که دارد، هم دومین خودرو باکیفیت تولید داخل به شمار می‌رود و هم حافظ «شان» و «پرستیژ» شما است.این خودرو حدود 40 میلیون تومان در مدل اتومات قیمت دارد و نوع دنده‌ای آن نیز سه میلیون تومان ارزان‌تر است.
 
مگان و مزدا 3
مگان و مزدا3 را نیز فراموش نکنید.
این روزها خیلی‌ها این دو خودرو را مایه «کلاس» دانسته، قصد خرید آنها را دارند. نوع اتومات مگان 30 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و مزدا3 نیز با سه تیپ مختلف از قیمتی بین 30 تا 33 میلیون تومان برخوردار است. البته مگان دنده معمولی را می‌توانید با قیمت 26 میلیون و خرده‌ای نیز خریداری کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره