وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

10 مورد از زشت‌ترین ساختمان‌های دنیا!

10 مورد از زشت‌ترین ساختمان‌های دنیا!
گردشگری همیشه دیدن زیبائی های جهان نیست. گاهی شاید،‌ مناظر، بناها،‌ مناطق و حتی جاذبه‌هایی دیده شوند که نه از روی جذابیت و زیبایی بلکه به دلیل عدم هماهنگی ونا زیبایی خود، منظر جالب توجه مسافران شده‌اند.
 لیست زیر،‌ بررسی کارشناسانه متخصصان یک سایت گردشگری است که به ارائه و معرفی برخی از زشت‌ترین و نامتجانس‌ترین بناهای جهان پرادخته و به گفته دبیر مسئول آن: برخی از این بناها، جذابیتی خاص خود را دارند در حالی که مابقی آنها چیزی جز یک ضایعه اجباری در مجموعه خود نیستند. با این حال گذشته از عشق یا تنفر نسبت به آن‌ها، نمی‌توان از سرگرم‌کننده بودنشان به سادگی گذشت.
 
1-سالن شهری بوستون، ماساچوست:
اگر چه این ساختمان تمام بتونی در زمان خود به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر به شمار می‌رفته اما امروزه به دلیل ناهمگنی ظاهر سخت و زمخت خویش در میان معماری‌های زیبا و هنری دیگر ساختمان، موجی از انتقادها را از همه طرف به سوی خود روان می‌بیند. در این میان تنها چیزی که تاحدودی مانع از محو شدن همیشگی این بنا شده نزدیکی آن با جاذبه‌های زیبای اطراف بوده است.
 
2-برج مونت پاراناس،‌ پاریس، فرانسه:
اگر چه طبق یک نظریه جهانی این برج شوم چیزی جز یک لکه ننگ برای فریبنده‌ترین شهر دنیا نیست اما منتقدان این بنا بر یک اصل متفق‌القول بوده و تنها یک دلیل را در پربیننده‌ بودن آن مؤثر می‌دانند:
برج مونت پاراناس، تنها مکانی است که می‌توان تمام شهر را بدون دیدن آن تماشا کرد.
 
3-بنای نعل‌اسب(نشانه‌شانس)، توری،فنلاند:
این بنا، ظاهری غول‌پیکر دارد، اما آنچه که باید درباره این سازه عظیم‌الجثه دانست،‌دیده شدن از دومین مرکز فروشگاهی شهر در فرسنگ‌ها دورتر از آن است. در حقیقت شهرکی که این بنا در آن قرار دارد پیام دوستی همیشگی خود را به کمک این نعل‌های خوش‌شانس به بازدید‌کنندگان می‌فرستند.
 
4-کلیسای جامع مترو پلیتن، لیورپول، انگلستان:
این بنا حتی برای کارکنان داخل خود نیز، منبع و چاشنی اصلی لطیفه‌ها و شوخی‌های فراوان است. با این وجود و حتی با توجه به تمسخرآمیز بودن آن، حتی کارکنان نیز حرفی در برابر زیبایی و عظمت فضای داخلی این کلیسا ندارند.
 
5-پایانه اتوبوس‌رانی نیویورک، آمریکا:
شاید تمام آن کسانی که برای یک‌بار از کنار این مجموعه عبور کرده‌اند این سؤال را از خود پرسیده اند که سرانجام ساخت این پایانه چه زمانی به اتمام می‌رسد، اما با تمام افسوس باید به این نکته اسف‌بار اعتراف کرد که این بنا، یک ساختمان کامل است.
زشتی این ساختمان به حدی است که از دید شهروندان نیویورکی و هم در نگاه گردشگران چهره‌ای کاملاً منفور پیدا کرده و هیچ راهی را جز سوار شدن در اولین قطار عبوری برای مسافران باقی نخواهد گذاشت.
 
6-تورس دو کولون، مادرید،‌ اسپانیا:
برج‌های تورس دو کولون، همچون یک همزن عظیم‌الجثه نمک و فلفل از دورترین نقطه شهر مشخص شده و به همین دلیل نفرت و نارضایتی پایتخت‌نشینان اسپانیا را به وجود آورده است.
شباهت این دو برج به دو شاخه سیم‌های برق، نام "دوشاخه" را برای آن به ارمغان آورده است. دو شاخه‌هایی که تنگ در تنگ یکدیگر، محکم و استوار ایستاده‌اند.
 
7-موزه هنرهای زیبای لیختن اشتاین:
برخی کوچک بودن این موزه را افتخار آمیز و برخی دیگر مایه تنفر نسبت به آن می‌دانند.
از اینرو تنها جنبه مثبت این موزه،‌عجیب و غریب بودن آن است که در میان اسرارآمیز‌ترین مصنوعات بشری مبدل به یکی از اسرارآمیزترین ساخته‌های امروزی جهان شده است.
 
8-ساختمان پارلمان اسکاتلند، ادینبورگ:
سنگ، چوب درخت بلوط و خیزران یا بامبو، اصلی‌ترین مصالحی هستند که در ساخت ساختمان پارلمان اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ساختمانی که مرکز اصلی تمام مباحث روزمره این کشور محسوب می‌شود. با این وجود خوشبختانه مباحثی که درون ساختمان مطرح می‌شوند نسبت به آنچه که درباره خود آن مطرح می‌شود بسیار بوده و تاکنون مجالی برای نقد و بررسی نما، ظاهر و در نهایت امنیت این بنا عنوان نشده‌اند.
 
9-کتابخانه مرکزی بیرمنگهام، انگلستان:
تنها با نگاهی گذرا به این کتابخانه می‌توان به این حقیقت پی برد که به چه دلیل سبک معماری به کار رفته در آن را سبک شکننده و متزلزل عنوان کرده‌اند. به همین دلیل از سال‌های پیش تاکنون، فرضیات و مباحث پیچیده‌ای در خصوص احتمال فروریختن آن، دغدغه اصلی مسئولان شهر بیرمنگهام شده است.
 
10_مجسمه پتر کبیر، مسکو، روسیه:
این مجسمه که ارتفاع آن به اندازه یک بنای 15 طبقه‌ای است توسط یکی از جنجالی‌ترین مجسمه سازان و نقاشان جهان طراحی و ساخته شد.
این مجسمه‌ساز که زوراب سرتلی نام دارد، خالق مجسمه کریستوف کلمب است که اثر او پس از ارسال به امریکا با مخالفتی شدید مواجه گردیده و به روسیه بازگردانده شد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره