وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوردن قهوه شما را هوشیارتر می‌کند!

خوردن قهوه شما را هوشیارتر می‌کند!
بسیاری معتقدند تا زمانی که یک فنجان قهوه در صبح ننوشند مغز آن‌ها شروع به کار کردن نمی‌کند.آیا این موضوع صحت دارد؟
اما محققان معتقدند اثرات هوشیار کننده قهوه بیش‌تر تلقین و تصور بی‌اساس است.
افرادی که مقدار زیادی قهوه در روز می‌نوشند ممکن است احساس هوشیاری و توجه بیش‌تری داشته باشند. اما این اثر احتمالا به دلیل کاهش اثر خستگی است که به دلیل کاهش میزان کافئین در طول شب در بدن به وجود می‌آید.
در این تحقیق آمده است که علاقه مندان به نوشیدن قهوه بهتر است به جای زیادی روی کردن در خوردن قهوه در هنگام صبح چند دقیقه در بیرون از خانه قدم بزنند. چرا که مصرف این نوشیدنی ممکن است خطر ابتلا به افسردگی و ناامیدی را افزایش دهد.
در این تحقیقات، 379 نفر بعد از نوشیدن قهوه به مدت 16 ساعت از نوشیدن آن منع شدند و عکس‌العمل آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.
دانشمندان متوجه شدند اثر هوشیار کننده قهوه بیش‌تر به دلیل نیاز بدن به دریافت کافئین است و نه به دلیل اثر خود این نوشیدنی.تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد علاقه مندان به نوشیدن قهوه نسبت به افرادی که این نوشیدنی را مصرف نمی‌کنند در هنگام صبح هوشیارتر نیستند.
پروفسور پیتر راجرز از دانشگاه بریستول در این باره گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد ما از مصرف کافئین سودی نمی‌بریم. اگرچه ممکن است بعد از نوشیدن قهوه احساس هوشیاری کنیم، اما در حقیقت دلیل آن بازگشت بدن به حالت طبیعی خود است که به دلیل کاهش میزان کافئین بدن به وجود آمده است.
به عبارت دیگر ما با نوشیدن مداوم قهوه خود، بدن خود را به آن عادت داده ایم و به همین دلیل ممکن است بعد از مصرف آن احساس هوشیاری کاذب به ما دست دهد.