وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گیاهی برای از بین بردن بوی بد بدن

گیاهی برای از بین بردن بوی بد بدن
یک متخصص پوست با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش تعرق بدن گفت: صبح‌ها بهترین زمان برای استفاده از مواد خوشبو کننده و ضد تعریق است.

دکتر زهرا حلاجی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا – منطقه علوم پزشکی تهران در خصوص بکارگیری مواد خوشبوکننده و دئودرانت‌ها در فصل تابستان اظهار داشت: بهترین زمان برای استفاده از مواد خوشبو کننده برای بدن صبح بعد از استحمام هست زیرا این مواد مجاری غدد را می بنند و موجب کاهش تعریق بدن در طور روز می شوند.استفاده از این مواد برای افرادی که بوی عرق آنها زیاد است مشکلی ایجاد نمی کند.

این متخصص پوست ادامه داد: اسپری و یا مام‌های خوشبو کننده باید روی پوست سالم استفاده شوند و اگر در نقطه ای از بدن زخم یا خراشیدگی هست نباید از این در این نقاط بکار برده شود.

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از مواد خوشبو کننده برای بچه ها اصلا توصیه نمی شود چرا که در کودکان غدد تعریق بسته است و کودکان اصلاً عرق نمی کنند به همین دلیل استفاده از مام و اسپری خوشبو کننده برای کودکان لزومی ندارد.

وی با اشاره به خواص دارویی گیاهان گفت: «حنا» به خاطر ویژگی قابض بودن به دلیل اینکه غدد عرق را کم می کند و چربی پوست را کاهش می دهد خاصیت ضد تعریق دارد و افراد می توانند برای کاهش بوی بد بدن از آن استفاده کنند.

حلاجی در پایان خاطر نشان کرد: تعریق فرآیندی برای تنظیم دمای بدن است. زمانی که این عرق، محیطی برای تکثیر باکتری ها شود، ایجاد بوی بد و ناخوشایند می کند. بهترین روش برای مبارزه با بوی بدن پیشگیری از وقوع آن است و برای بسیاری از افراد رعایت صحیح بهداشت، یعنی شست وشوی مرتب بدن و استفاده از مواد ضد تعریق، کفایت می کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره