وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با‌هوش‌ترین میلیاردر جهان !!

با‌هوش‌ترین میلیاردر جهان !!
جیمز (جیم) هریس سیمونز، میلیاردر پنجاه و پنجم جهان با ثروت 8 میلیارد دلار،‌ یک ریاضیدان، محقق آکادمیک، تاجر و فرد خیر آمریکایی است.

وی متولد شهر نیوتون در ماساچوست است. او در سال 1982 شرکت رنسانس تکنولوژیز را که یک بنگاه خصوصی در نیویورک است، تاسیس کرد. سیمون همچنان مدیرعامل این شرکت است که در حال حاضر یکی از موفق‌ترین صندوق‌های پوشش سرمایه و سرمایه‌گذاری جهان محسوب می‌شود. سیمونز به همراه همسرش در منهتن زندگی می‌کند و سه فرزند دارد.

جیم سیمونز فرزند مالک یک کارخانه کفش سازی در ماساچوست بود. او در سال 1958 از موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) با مدرک کارشناسی ریاضیات فارغ‌التحصیل شد. وی همچنین در سال 1961 و در حالی که تنها 23 سال داشت، از دانشگاه برکلی کالیفرنیا با مدرک دکترای ریاضی فارغ‌التحصیل شد. او بین سال‌های 1964 و 1968 عضو محققان بخش تحقیقات روابط عمومی موسسه تحقیقات دفاعی (IDA) بود. سیمونز همچنین در دانشگاه‌های هاروارد و MIT ریاضیات تدریس می‌کرد. او در سال 1968 به عنوان رییس دپارتمان ریاضی‌دانشگاه استونی بروک برگزیده شد.

سیمونز در سال 1976 جایزه اوسوالد وبلن در هندسه را از انجمن ریاضیات آمریکا دریافت کرد. اثرگذارترین پژوهش سیمونز شامل کشف و به کارگیری اندازه‌های خاص هندسی که منجر به خلق تئوری چرن- سیمونز شد، بود. تئوری او که آن را به همراه یک هندسه‌دان معروف به نام شی ینگ شن چرن تالیف کرده بود، در سال 1974 به چاپ رسید. این تئوری در فیزیک نظری و به ویژه نظریه استرینگ مورد استفاده قرار گرفته است.

سیمونز در سال 1978 پژوهش‌های آکادمیک را رها کرد تا یک صندوق سرمایه‌گذاری برای تجارت کالاها و ابزارهای مالی، راه‌اندازی کند. صندوق پوشش سرمایه رنسانس تکنولوژیز که در بازارهای زیادی در سرتاسر دنیا فعالیت می‌کند، به مدت بیش از دو دهه مدل‌های ریاضیاتی پیچیده‌ای (که بسیاری از آنها به طور خودکار عمل می‌كنند) را برای تحلیل و اداره معاملات تجاری به کار گرفته است.

 
رنسانس از مدل‌های کامپیوتری برای پیش‌بینی تغییرات قیمتی استفاده می‌کند. این مدل‌ها بر پایه حداکثر میزان داده‌هایی که بتوان جمع کرد، تحلیل انجام می‌دهند و سپس به دنبال حرکت‌ها و تغییرات غیر‌تصادفی برای پیش‌بینی بازار می‌گردند. رنسانس متخصصان بسیاری را با پیش زمینه‌های غیر‌مالی، شامل ریاضی‌دانان، ‌فیزیک‌دانان و آماردانان، به کار گرفته است. جدیدترین صندوق این بنگاه صندوق سرمایه‌های نهادی رنسانس (RIEF) نام دارد. RIEF یک صندوق جداگانه شامل پول‌های شخصی مدیران شرکت است.

شرکت رنسانس تکنولوژیز با بیش از 300 کارمند، بیش از 15 میلیارد دلار سرمایه را در سه صندوق مدیریت می‌کند. جیمز سیمونز در سال 1982 این شرکت را راه‌اندازی کرد. از سال 1989 صندوق 5 میلیارد دلاری مدالیون این شرکت به بازگشت سرمایه سالانه 35 درصد دست یافته است و گفته می‌شود صندوق مدالیون یکی از موفق‌ترین صندوق‌های پوشش سرمایه جهان می‌باشد.

 
تحلیل‌گران از اینکه چطور صندوق درونی مدالیون شرکت رنسانس به راحتی توانسته است در بازار سهام بسیار موفق ظاهر شود در شگفت هستند؛ چون حتی صندوق‌هایی که راه را برای همكاری تمام سرمایه‌گذاران باز گذاشته‌اند نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند، اما این صندوق تنها به تعداد محدودی از سرمایه‌گذاران عمده اجازه سرمایه‌گذاری می‌دهد.

سیمونز در سال 2006 از سوی انجمن بین‌المللی مهندسان مالی به عنوان مهندس مالی سال انتخاب شد.

ثروت میلیاردری‌ای که سیمونز طی این سال‌ها جمع‌آوری کرده در امور خیریه زیادی صرف شده است. جیمز سیمونز کمک‌های زیادی به علم ریاضیات کرده است. او همچنین حامی پروژه‌های تحقیقاتی و کنفرانس‌های مختلف در آمریکا و خارج از آن می‌باشد.

 
سیمونز به همراه همسر دومش مارلین سیمونز بنیاد پل سیمونز را که یک سازمان خیریه حامی پروژه‌های علمی است، راه‌اندازی کردند. آنها این بنیاد را به یاد پسر سیمونز، پل، از همسر اولش که در سال 1996 زمانی که در حال دوچرخه سواری بود در تصادف با یک خودرو از دنیا رفت، تاسیس کرده‌اند.

بنیاد خیریه این خانواده در سال‌های اخیر متعهد به پرداخت مبلغ 38 میلیون دلار برای امور خیریه مربوط به بیماری اوتیسم شده است و همچنین برنامه دارد 100 میلیون دلار دیگر نیز برای تحقیقات در زمینه درمان اوتیسم پرداخت کند.

جیمز سیمونز همچنین سازمان ریاضی برای آمریکا را که یک سازمان غیرانتفاعی، ماموریت بهبود و ارتقای آموزش ریاضیات در مدارس عمومی آمریکا است، تاسیس کرده است.

دکتر سیمونز یکی از اعضای معتمد آزمایشگاه ملی بروکلین، موسسه تحقیقات پیشرفته، دانشگاه راکفلر و موسسه تحقیقات علوم ریاضی در برکلی می‌باشد. او همچنین یکی از اعضای هیات‌مدیره MIT است.

درآمد سیمونز در سال 2008 در حدود 5/2 میلیارد دلار بوده است. فایننشال تایمز در سال 2006 عنوان «باهوش‌ترین میلیاردر دنیا» را به سیمونز داده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره