وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پشت‌پرده موضع لبنان درخصوص قطعنامه جدید

پشت‌پرده موضع لبنان درخصوص قطعنامه جدید
رای تساوی در جلسه هیات وزیران، دلیل اتخاذ رویکرد لبنان در نوع رای دادن به تحریم ها علیه ایران بوده است.
روزنامه النهار لبنان از زوایای پنهان تصمیم دولت لبنان در رای ممتنع به قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل پرده برداشت.

به گزارش فردا، روزنامه النهار چاپ لبنان امروز در گزارشی به اطلاع پیداکردن از پشت پرده های موضع گیری لبنان در خصوص رای گیری شورای امنیت سازمان ملل برای قطعنامه حاوی تحریم های جدید علیه ایران اشاره کرده است.

النهار می نویسد: رای تساوی در جلسه هیات وزیران، دلیل اتخاذ رویکرد لبنان در نوع رای دادن به تحریم ها علیه ایران بوده است . میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان تلاش کرد تا فرمول و سیاستی را انتخاب کند که "دوری دولت از خطر و مشکل بزرگ" را به همراه داشته باشد.

اما سعد الحریری، نخست وزیر لبنان ضمن اعلام عدم رضایت خود از این تصمیم گفته بود: این موضع، وقتی دوازده کشور دیگر خواهان تحریم ها هستند، هرگز چیزی را عوض نمی کند . ما کشوری هستیم که دارای منافع مشترک با جامعه بین الملل می باشیم.

در تابستان هم مسئله تجدید نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد(یونیفل) را در پیش داریم. کشورهای دوستی نیز داریم که به ما کمک می کنند و از ما در مجامع بین المللی حمایت می کنند. ما نمی توانیم موضعی بگیریم که مخالف رویکرد شورای امنیت باشد برای این که این مسئله موجب تضعیف موقعیت ما در خارج می شود.

محافل نزدیک به موضع تیم دولت میشل سلیمان به النهار خبر داده اند: این موضع گیری که در خصوص تحریم ها لبنان گرفته است بهترین نتیجه را برای این کشور داشته است. چون نه در جایگاه پیروز و نه شکست خورده لبنان را قرار داده است. در عین حالی که موضع لبنان در شواری امنیت امتناع از تحریم ایران بود ولی مانند موضع ترکیه و برزیل هم اتخاد موضع نکرد که مخالف های تحریم بودند.

از دیگر سو بی.بی.سی نیز در گزارش خود مدعی شده که روز چهارشنبه، عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب به دولت لبنان پیغام داده بود که نظر اتحادیه عرب این است که لبنان به قطعنامه رأی ممتنع بدهد.