وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رتبه اینترنت ایران در میان کشورهای دیگر

رتبه اینترنت ایران در میان کشورهای دیگر
ما در جهانی زندگی می‌كنیم كه طی سال‌های آینده فن‌آوری اطلاعات تمام زندگی مردم را می‌پوشاند و اگر فرهنگ سازی صحیح نباشد با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهیم شد..

یك استاد دانشگاه با بیان این‌كه زیرساخت‌های ایجاد شهر الكترونیك در ایران فراهم نیست، گفت: باید مخابرات و دولت كه شعار خود را دولت الكترونیكی قرار داده، دست به دست هم دهند و این زیرساخت را ایجاد كنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دكتر علی‌اكبر جلالی با بیان این‌كه ارزش افزوده فن‌آوری اطلاعات بسیار بالاست، اظهار كرد: فن‌آوری اطلاعات ارزش افزوده محسوس و نامحسوس دارد كه مهمترین بخش ارزش افزوده محسوس، ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف فن‌آوری اطلاعات است.

وی افزود: ما در جهانی زندگی می‌كنیم كه طی سال‌های آینده فن‌آوری اطلاعات تمام زندگی مردم را می‌پوشاند و اگر فرهنگ سازی صحیح نباشد با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهیم شد.

این استاد فن‌آوری اطلاعات، رسانه‌ها را در فرهنگ‌سازی این حوزه بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح كرد: همانگونه كه ارتباطات و فن‌آوری در حوزه ارتباطات نقش بسیار مهمی داشته، رسانه‌ها نیز نقش موثری در فرهنگ‌سازی فن‌آوری اطلاعات خواهند داشت.

وی ادامه داد: ما تنها در كشور برای موارد خاص از فن‌آوری اطلاعات استفاده كرده‌ایم و بعضا هنوز نمی‌دانیم فن‌آوری اطلاعات می‌تواند در حوزه‌های اقتصاد، اجتماع و فرهنگ چه اندازه تاثیرگذار باشد.

جلالی با بیان اینكه در حال حاضر ایجاد شهرهای الكترونیك یكی از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه فن‌آوری اطلاعات است تصریح كرد: شهر الكترونیك اصفهان با آدرس http://isfahanecity.ir ایجاد شده و به زودی سایت همه شهرهای ایران در این حوزه فعال خواهد شد.

وی تصریح كرد: هر شهر الكترونیك پنج مرحله پیدایش، ارتقاء، فرصت تعامل، مرحله تراكنش و یكپارچه‌سازی دارد كه شهرهای مجازی ایجاد شده فعلا در مرحله پیدایش قرار دارند.

او افزود: البته هیچ كجای دنیا هنوز به مرحله یكپارچه‌سازی نرسیده‌اند و امید است با همراهی مسوولان استانی و كشوری ایران به‌عنوان اولین كشور به جایگاه مطلوب برسد.

وی در پاسخ به این سوال كه با توجه به تاكید ویژه بر دولت الكترونیك و شهروند الكترونیك، چه میزان زیر ساخت‌های كشور فراهم است، گفت: ما در حوزه اینترنت با مشكل بسیار جدی روبه‌رو هستیم به طوری كه میان كشورهای جهان در رتبه 144 قرار گرفته‌ایم.

جلالی با اشاره به اینكه زیرساخت‌های شبكه‌های داخلی كشور نیز هنوز مطلوب نیست، افزود: برای ایجاد شهر الكترونیك شبكه داخلی كشور نیز كفایت می‌كند اما متاسفانه زیرساخت‌های فعلی برای ایجاد شهر و شهروند الكترونیك اصلا قابل قبول نیست.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره