وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كلاهبرداری 800 میلیونی از مرده

كلاهبرداری 800 میلیونی از مرده
جام جم آنلاین: مردی كه ملك ارثیه خانوادگی یكی از اقوامش را به نام خود ثبت كرده و با مدارك جعلی 800 میلیون تومان فروخته بود، دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، چندی قبل مردی به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران مراجعه كرد و از فروخته شدن ملك پدری‌اش به دست كلاهبرداری ناشناس خبر داد. شاكی در تشریح ماجرا به بازپرس مومنی گفت: چند هفته قبل، من همراه دیگر اعضای خانواده كه در یكی از كشورهای اروپایی زندگی می‌كنیم، برای تقسیم ارثیه پدرم كه چند سال پیش فوت كرد، به تهران بازگشتیم و تصمیم گرفتیم یك ملك واقع در شمال غرب تهران را به فروش برسانیم.

 
وی ادامه داد: پس از بررسی وضعیت ملك اطلاع یافتیم فردی‌ناشناس با جعل وكالت‌نامه، ملك مربوط را در یكی از دفترخانه‌های تهران 800 میلیون تومان فروخته است.

با شكایت این مرد در دادسرا، پرونده قضایی تشكیل و تحقیقات ماموران آگاهی تهران در این باره آغاز شد. ماموران در ادامه تحقیقات خریدار ملك را شناسایی و او را به اداره پلیس احضار كردند.

خریدار ملك در دام فروشنده شیاد
با حضور خریدار ملك در اداره پلیس، وی در بازجویی گفت: بعد از آشنایی با فردی كه خود را نماینده مالك واقعی معرفی می‌كرد، با او معامله كرده و ملك را خریدم و از این كه مالك فوت كرده و ملك متعلق به وارثان وی بوده، بی‌اطلاع هستم.

ردپای یك آشنا
ماموران با اطلاعاتی كه از مرد خریدار به دست آوردند، به چهره‌نگاری فروشنده ملك پرداختند و وقتی تصویر فروشنده قلابی در اختیار شاكی و دیگر اعضای خانواده‌اش قرار گرفت، معلوم شد تصویر متعلق به یكی از اقوام خانواده شاكی است. با به دست آمدن این اطلاعات، فروشنده شیاد تحت تعقیب قرار گرفت و در یكی از روزهای پایانی هفته گذشته دستگیر شد.

با انتقال مرد شیاد به اداره آگاهی تهران، وی در بازجویی به فروش ملك ارثیه اعتراف كرد.

اعتراف به فروش ملك ارثیه
مرد كلاهبردار به پلیس گفت: بعد از فوت مالك واقعی ملك، با اطلاع از این كه خانواده‌اش كمتر به ایران سفر می‌كنند، تصمیم گرفتم خانه پدری آنها را تصاحب كرده و با مدارك جعلی بفروشم.

وی ادامه داد: بنابر این با پرداخت 5 میلیون تومان به یك مرد جاعل، وكالت دروغین برای خود تهیه كرده و سند ملك را به نام خود انتقال دادم و پس از چند ماه ملك را با مدارك جعلی 800 میلیون تومان فروختم.

بنابر این گزارش، متهم پرونده با قرارقانونی از سوی بازپرس مومنی، رئیس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 2 تهران روانه زندان شد. تحقیقات از وی ادامه دارد.