وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سیب را با پوست بخورید !!

سیب را با پوست بخورید !!
خواص سیب به اندازه‌ای زیاد است که گفته می‌شود خوردن یک عدد از این میوه در روز، مانع از بروز بسیاری از انواع بیماری‌ها می‌شود.

این در حالی است که بخش عمده‌ای از این خواص در پوست سیب قرار دارد تا جایی که به گفته محققان نیمی از ویتامین ث موجود در سیب، در پوست آن است.

علاوه بر این پوست سیب حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است که از سلامت قلب محافظت می‌کند.

فلاونوئیدهای مختلف هر یک نقش متفاوتی را در بدن برعهده دارند که از آن جمله، تأمین آنتی‌اکسیدان برای کاهش التهابات، جلوگیری از انباشته شدن پلاکت‌های خونی، تنظیم فشار خون و کمک به متوقف ساختن تولید بیش از حد چربی در سلول‌های کبد است.

پوست سیب همچنین حاوی فیبر بسیار بالایی است، از این‌رو مانع از ذخیره کلسترول در رگ‌های خونی شده و روده‌ها را نیز تمیز می‌کند. این پوست خوراکی به خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد در بدن نیز کمک می‌کند.

مطالعات انجام گرفته روی پوست سیب حاکی از آن است که وجود ترکیبی به نام فنولیک در پوست سیب، خواص ضدسرطانی را همراه خواهد داشت.

از این‌رو پوست سیب دارای قدرت بالقوه‌ای در مبارزه با سلول‌های سرطانی خصوصاً سرطان سینه، کبد و روده است.

علاوه بر این پوست سیب در کنترل قند خون نیز نقش داشته و حاوی مواد مغذی‌ای چون آهن، پتاسیم و گروه ویتامین ب است.

میزان ترکیبات فتوشیمیایی مفید موجود در پوست سیب، بیش از شش برابر میزان موجود در میوه آن است.

این ترکیبات برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها تأثیر بسزایی دارند.

آنتی‌اکسیدان موجود در پوست سیب نیز از بروز انواع بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان، دیابت و آلزایمر جلوگیری می‌کند. همچنین مانع از صدمات سلولی ناشی از اثرات اکسیداسیونی استرس شده و علاوه بر محافظت از آنها، سلول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

قدرت آنتی‌اکسیدان موجود در پوست سیب پنج برابر قدرت آنتی‌اکسیدانی تمشک آبی، 11 برابر قدرت آنتی‌اکسیدانی کلم بروکلی و 14 برابر قدرت آنتی‌اکسیدانی آب انار خالص است.

برای پاک کردن پوست سیب و زدودن آلودگی آفت‌کش‌ها و … از آن باید سیب را به‌خوبی با آب سرد شست‌وشو داده و از مصرف مواد شوینده برای شستن آن خودداری کرد.علاوه بر این استفاده از پوست سیب‌های ارگانیک مفیدتر خواهد بود.