وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ورزش های مفید برای قلب و تناسب اندام

ورزش های مفید برای قلب و تناسب اندام
در این مطلب قصد داریم شما را با ورزش های قلبی آشنا کنیم،ورزش هایی که برای بیماران قلبی مفید می باشد و مهم تر اینکه …

تمام آنچه درباره ورزش های قلبی باید بدانید:
اگر در خانه یا باشگاه بدنسازی دوچرخه، استپ(پله ساز)، پاروزن، الیپتیک(شبیه دوچرخه ثابت) و یا تردمیل داشته باشید، می توانید بدون اینکه در معرض آب و هوای بد و یا آلودگی هوا قرار بگیرید، تمرین های تناسب اندام و ورزش های قلبی را انجام دهید.

کاردیو ترینینگ (ورزش قلبی )چیست؟
همان طور که از نامش پیداست، مربوط به فعالیت های ورزشی می شود که هدف نهایی آنها تقویت سیستم قلب و عروقی است.

معمولا این فعالیت ها در باشگاه های ورزشی توسط ماشین ها انجام می شوند. این کار باعث افزایش استقامت می شود. ضمناً عضلات قلب را تقویت و ماهیچه ای می کند و تنفس را بهبود می بخشد.
مزایای کاردیو ترینینگ(ورزشهای قلبی )

مصرف بالای انرژی:
برای انجام این فعالیت ها، بدن به مقدار زیادی انرژی نیازمند است، بنابراین مقدار زیادی چربی سوزانده می شود: حدود 300 تا 600 کیلو کالری در هر ساعت.

اندامی ظریف:
به محض اینکه کربنات های بدن مصرف شوند، یعنی حدوداً پس از 30 الی 40 دقیقه اول (این زمان برای اشخاص متفاوت، متغیر است)، بدن از ذخیره های چربی برای تأمین انرژی مورد نیاز این فعالیت ها استفاده می کند. با یک برنامه ورزشی منظم ( 2 الی 3 بار در هفته و هر بار حداقل 45 دقیقه) به تدریج اعضای اندام شما ظریف خواهند شد.)

بدنی خوش فرم:
مطمئناً پاها در تمامی این تمرین ها فعالیت دارند. علاوه بر پا، بازوها، عضلات شکمی و پشت، خصوصاً در تمرینات مربوط به پاروزن و الیپتیک در کارند.

فشار کم بر مفاصل:
در تمرین با دوچرخه و پاروزن، شما نشسته اید بنابراین اعضای پایینی مجبور نیستند فشار بالاتنه را تحمل کنند. هنگام کار با استپ و الیپتیک، وزن بدن بین دو پا تقسیم می شود. می توانید برای داشتن حرکات متفاوت، دستگاه های تمرینی تان را تغییر دهید.

فعالیت هایی در دسترس همه:
چه تازه کار باشید چه ورزشکار حرفه ای، می توانید به تدریج سطوح تمرینی متفاوتی را با دستگاه  های متفاوت انجام دهید.

معایب این ورزشها :
کسالت: دویدن یا پاروزدن در یک جای ثابت، یکنواخت است. در تمرین های سالنی، برخلاف تمرین های استقامتی در هوای آزاد (دو، دوچرخه سواری، دو… ) مناظر تغییر نمی کنند.

نداشتن برنامه منظم:
هنگامی که خودتان در خانه یا در باشگاه ورزش را شروع می کنید، آن طور که باید برنامه ندارید بنابراین روش نامناسبی را در پیش می گیرید… درنتیجه در معرض خستگی، درد پشت، کوفتگی قرار خواهید داشت. برای اجتناب از این مشکلات بهتر است حرکاتی مناسب همراه با ریتمی منظم انجام دهید.

خطر افزایش حرارت بدن:
هنگامی که  داخل یک محیط بسته بدون وزیدن کمترین نسیمی یا گردش هوا ورزش می کنید، یک خطر بزرگ در انتظار شماست: کمبود آب بدن!

چند توصیه برای داشتن تمریناتی بهتر
خود را به بهترین شکل مجهز کنید:
کار با دستگاه شما را از داشتن کفشی متناسب، با کیفیت، راحت و ضربه گیر معاف نمی کند. همچنین، برای اجتناب از افزایش بیش از حد حرارت بدن لباس های نازک مانند تاپ با منافذ عبور هوا و یا از جنس لایکرا(لاکرا) بپوشید.

تمرینات را با شادی انجام دهید:
با استفاده از یک موزیک و یا برنامه های تلویزیون، زمان سریع تر خواهد گذشت.

قبل از ورزش،خودتان را گرم کنید:
اغلب دستگاه ها برنامه هایی برای گرم کردن دارند که شما می تونید از آنها استفاده کنید. در غیر این صورت قبل از رفتن روی دستگاه، خودتان حرکاتی برای گرم شدن انجام دهید.

کار با دستگاه ها و وسایل ورزشی :
با این کار به عضله سازی و بهره گیری از ویژگی های یک دستگاه تنوع می دهید. استپر و الیپتیک باعث جریان خون در سیاهرگها و در نتیجه کاهش سلولیت (چربیهای بدن) و همچنین نیرو دادن و قوی کردن بازوها و عضلات شکم می شوند. ورزش دوچرخه  نیز اگر با دقت و رعایت اصول انجام شود باعث حرکت صحیح مفاصل میشود.

آب بنوشید:
فراموش نکنید که شما حرکاتی را در سالن انجام می دهید که برای وضعیت هوای آزاد در نظر گرفته شده اند. به طور منظم قبل، در حین و بعد از تمرین چند جرعه آب بنوشید.

خستگیتان را بگیرید:
بعد از تمرین استراحت کنید، وگرنه دچار کوفتگی خواهید شد!

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره