وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افتتاح موزه شکنجه در مصر

افتتاح موزه شکنجه در مصر
به گزارش میراث آریا،‌ یک مجموعه دار مصری درصدد است مجموعه ای از متنوع ترین ابزار شکنجه ای را که در طول سال ها از اقصی نقاط جهان جمع آوری کرده است را در قالب یک موزه در کنار اهرام گیزا به نمایش درآورد.
 محمد عبدالوهاب، مجموعه دار مصری که سال های زیادی را در امریکا زندگی کرده است با جمع آوری ابزار شکنجه متعددی از دوره ها و کشورهای مختلف به منظور به تصویر کشیدن سنگدلی و سفاکی حکومت های باستان، به نمایش این ابزار در گالری شخصی خود در منطقه الماریوتیا مصر خواهد پرداخت.
این ابزار مشتمل بر هزار وسیله شکنجه از مناطق مختلفی همچون اروپا، خاورمیانه، روسیه و مصر بوده که یکی از مهمترین آنها دستگاهی آهنی مشابه مخلوط کن قهوه به نام " مخلوط کن" بوده که در قرون وسطی برای شکاندن سر زندانیان مورد استفاده قرار می گرفته است.
یکی دیگر از معروف ترین ابزار شکنجه این موزه وسیله ای متعلق به دوره مملوک مصر به نام الخزوق است که وسیله ای چوبی با تیغه هایی تیز بوده و در بدن قربانیان فرو می شده است.
به گفته عبدالوهاب، هدف از به نمایش درآوردن این وسایل و ابزار نمایش بی عدالتی هایی است که در طول تاریخ بر نوع بشر صورت گرفته است. شکنجه هایی که زنان را نیز همچون مردان قربانی می کرده است.
گفتنی است این موزه تا کنون تنها به روی خبرنگاران و فعالان حقوق بشر باز بوده اما به زودی بازدی آن برای عموم آزاد خواهد شد