وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوردن کلاژن برای جوان سازی پوست

خوردن کلاژن برای جوان سازی پوست
در کنار چای سبز، سوپ جوجه داغ و رشته های نودل معروف ژاپنی در فصل سرد زمستان، خانم های ژاپنی به دنبال غذای جدیدی هستند که می گویند منبعی غنی از کلاژن است.
 
امروز در سراسر کشور ژاپن رستوران هایی با عنوان «زیبایی» فعال هستند که کار و بارشان حسابی پررونق است. شهرت این رستوران های زنجیره یی به دلیل منوی متفاوتی است که هر خانمی با دیدن آن وسوسه می شود برای یک بار هم که شده، غذای مخصوص سرآشپز را امتحان کند.
 
در این رستوران ها کلاژن را در دیگچه های سنتی داغ سرو می کنند که در واقع قطعات درشت و شفاف پروتئین بی مزه یی است که به انواع سبزیجات، تکه های گوشت و ماهی اضافه شده است.

غذاهای سرو شده مثل باله کوسه، پوست مرغ و ران بوقلمون همگی به صورت طبیعی منبعی غنی از کلاژن هستند و به تدریج در جامعه به نسبت کهنسال ژاپن محبوبیت پیدا می کنند، در حالی که در لیست غذایی کمتر رستورانی می توان نام آنها را مشاهده کرد.

 
گذشته از اینها در قفسه سوپرمارکت ها و فروشگاه های معمولی هم می توان بسته های غذایی را دید که با عنوان فریبنده غنی از کلاژن (که در واقع همان ترکیب نودل، شکر و مواد افزودنی دیگر هستند) طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. طبق گزارشات رسیده، بشقاب های غذای کلاژن با نام «نیب» در بیش از ۷۳۰۰ فروشگاه در سراسر ژاپن عرضه می شود و شرکت تولیدکننده آن با کسب سود هنگفتی که حتی از تخمین های خوشبینانه اولیه نیز فراتر بود، برای قدردانی از مشتریان خود در ماه نوامبر تمام محصولات را حراج کرد.
 
با این وجود دانشمندان ژاپنی با دیدن اشتیاق رو به افزایش مردم به آنها هشدار داده اند که خوردن کلاژن هیچ تاثیری در از بین بردن اثرات پیری پوست ندارد.
 
از معروف ترین مخالفان این طرح کونیکو تاکاشی فوق تخصص تغذیه و محقق دانشگاه گونما است که ادعا می کند حتی خوردن غذاهای غنی از پروتئین از خوردن کلاژن تاثیر بیشتری در به تعویق انداختن آثار افزایش سن دارد؛ «پروتئین های خوب حاوی منبع سرشاری از آمینواسیدهای چرب هستند و بیشتر پروتئین های حیوانی در همین دسته قرار می گیرند.
 
کلاژن حتی نمی تواند بهتر از پروتئین های متوسط باشد.» ژاپن به دلیل میل و رغبت مهارنشدنی اش برای پیدا کردن راه های عجیب و غریب جوانی و زیبایی همیشه مشهور بوده و کمتر کسی است که دست کم یک افسانه درباره اکسیر جوانی یا راز زیبایی کشور آفتاب تابان نشنیده باشد.
 
سال گذشته تب موز در کل این کشور فراگیر شده بود و طبق شایعه یی در مورد خواص بی نظیر جوانسازی موز این میوه تقریباً به شکل یک داروی کمیاب در فروشگاه های ژاپن خرید و فروش می شد. همین طور بعد از پخش اخبار مربوط به اینکه دانه های سویا در کاهش وزن موثر هستند، داستانی مشابه اتفاق افتاد

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره