وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا بوها و صداها خاطره‌انگیز هستند؟

چرا بوها و صداها خاطره‌انگیز هستند؟
دانشمندان متوجه شدند بین صداها و بوهای خاص می‌توانند شما را حتی ده‌ها سال به عقب بازگرداند و خاطرات زیادی را برای شما زنده کند.
دلیل این موضوع آن است که زمانی که شما در حین تجربه یک موضوع احساسی صدای خاصی را می‌شنوید یا بوی خاصی به مشامتان می‌خورد، اطلاعات مربوط به آن تجربه همراه با این احساسات در یک قسمت مشترک در مغز ذخیره می‌شود.
دانشمندان از موسسه ملی عصب‌شناسی در تورین با آزمایش روی موش‌ها و دادن شوک‌های الکتریکی همراه با نمایش نور فلاش یا صداهای مختلف به این حقیقت دست پیدا کردند.
این تحقیقات نشان داد اطلاعات ذخیره شده در مغز در همان قسمت‌هایی ذخیره می‌شوند که با نور، صدا و بویایی مرتبط هستند.

 دانشمندان معتقدند خاطرات و احساسات ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، به همین دلیل گاهی اوقات انسان‌ها با به یادآوری یک خاطره خاص به طور ناخودآگاه بوی خاصی را در مشام خود احساس می‌کنند و یا شنیدن صدای خاصی را در گوش خود احساس می‌کنند.

بر همین اساس یک مدرسه در لیورپول به دنبال استفاده از بوها و صداهاست تا بتواند نمرات دانش‌آموزان را بهتر کرده و به آن‌ها در به خاطر آوردن اطلاعات و دروس مختلفشان کمک کند.

آن‌ها معقتدند می‌توان با تحریک احساسات بویایی و شنیداری دانش‌آموزان در حین درس خواندن به یادگیری بهتر درس در آن‌ها کمک کرد.