وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خودروهای ضد مرگ !!

خودروهای ضد مرگ !!
شرکت خودروسازی ولوو مدعی شده که تا 10 سال دیگر خودرویی به بازار عرضه خواهد کرد که سرنشینانش حتی دچار جراحت شدید هم نخواهند شد. البته برای رسیدن به این هدف،‌ به فناوری‌های فراوانی نیاز است.
نسل آینده خودروها قرار است راحتی ما را تامین نمایند. نمونه‌های فراوانی از فناوری‌ها جدید در این راستا وجود دارند.
 
اما یکی از معضلاتی که همیشه با خودرو و رانندگی همراه بوده و هست، خطرهای فیزیکی و احتمال جراحت و حتی مرگ برای سرنشینان و افراد خارج از خودرو است.
 
اگر چه در حال حاضر در این زمینه هم فناوری‌های قابل توجهی وجود دارند، مثل حس‌گرهایی که حتی به خودرو امکان این را می‌دهند که خودشان پارک کنند، اما هنوز کافی نیستند.
ولوو مدعی شده که تا 10 سال دیگر خودروهایی را به بازار عرضه خواهد کرد که سرنشینانش آسیب‌ناپذیر خواهند بود.
به عنوان گام اول،‌ قرار است که ولوو اوائل سال آینده، فناوری جدید خود که اصطلاحا ترن جاده‌ای نامیده می‌شود را آزمایش کند. با این فناوری، خودرو مجهز به سیستم کنترل سرعت قابل تنظیمی‌خواهد بود که باعث می‌شود فاصله خودروها در جاده از هم حفظ شود.
همچنین مدل 2011 ولوو اس.60 به سیستم تشخیص عابر پیاده مجهز است که در واقع ترکیبی است از رادار و دوربین برای تشخیص فاصله و خط سیر  هر جسم متحرکی در مقابل خودرو. اگر فردی مقابل خودرو ظاهر شود، خودرو به راننده با زنگ هشدار خبر خواهد داد و حتی اگر راننده هم به موقع عکس‌العمل نشان نداد، خودرو خودش به طور خودکار ترمز خواهد گرفت.
 
این سیستم تا سرعت 32 کیلومتر در ثانیه به خوبی جواب می‌دهد. در سرعت‌های بالاتر هم دست کم قبل از برخورد سرعت خودرو بسیار پایین می‌آید.
البته برای ساخت خودرویی که واقعا هیچ مرگی به دنبال نداشته باشد، به سیستم‌های جدیدتر و پیچیده‌تری برای پیش‌بینی تصادف‌های شدید مخصوصا تصادف خودرو با سایر خودروها یا مواجه شدن با شرایط خطرناکی که احتمال تصادف و آسیب در آن‌ها بالا است، نیاز است.
 
در این راستا هم، فناوری ارتباط خودرو به خودرو و سیستم‌های تشخیص علایم می‌تواند کمک‌کننده باشد. البته تا رسیدن کامل به این فناوری‌ها هنوز سال‌ها مانده،‌ باید دید ولوو می‌تواند به ادعای خود عمل کند یا نه.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره