وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

10 فرمان برای داشتن لب ‌هایی سالم

اگر پی در پی دچار ترک‌خوردگی، پوسته شدن و خشکی لب می‌شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید اما روش‌هایی هم هست که می‌توانید خودتان به درمان و پیشگیری از این مشکل کمک کنید:
۱ – از بیرون رفتن در هوای خشک و گرم و آفتابی تا حد امکان خودداری کنید یا اینکه با خود به اندازه کافی آب خوردن به همراه داشته و حداقل ۵/۱ لیتر در روز آب بخورید.
۲ – در زمستان بهتر است علاوه بر استفاده از شال و پوشاندن صورت با آن، با وازلین یا پماد‌های ویتامین آ لب خود را چرب کنید. بهتر است از برق لب، روغن یا رژهای مخصوص مرطوب کننده لب که ضد‌آفتاب هم هستند، استفاده کنید. برق لب‌هایی که نرم‌کنندگی بیشتر داشته و در ترکیب آن از فلزاتی چون مس استفاده نشده باشد، هم مفید هستند.
 
معمولا اجزای مرهم‌هایی که مخصوص لب هستند از آلوئه ورا، عسل، بابونه، روغن بادام، روغن گل سرخ، لانولین، وازلین، موم، روغن زیتون، کره کاکائو، موم زنبور عسل، لیمو و ویتامین ای و ث ساخته شده‌اند.
۳ – از ژل یا رژهایی برای لب استفاده کنید که مواد آن طبیعی‌تر بوده و مواد حساسیت‌زا و معطر کمتری در ترکیب آن به‌ کار رفته‌است.
۴ – به اندازه کافی میوه و سبزیجات بخورید. کمبود ویتامین‌ها به‌خصوص ریبوفلاوین، می‌تواند باعث ترک‌خوردگی گوشه لب‌های شما شود.
۵ – عادت لیس زدن و گاز زدن و کندن پوست لب‌هایتان را کنار بگذارید.
۶ – هنگام خرید محصولات آرایشی مانند صابون، رژ و کرم‌ از استاندارد بودن آن مطمئن شوید و سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که کمتر حساسیت‌زا بوده و به اصطلاح هایپو آلرژن هستند.
۷ – خانه خود را به‌خصوص در زمستان که بخاری ‌روشن است، مرطوب نگهدارید. برای این‌کار می‌توانید یک کتری روی بخاری گذاشته یا از بخور استفاده کنید.
۸ – سیگار مضرات فراوانی برای شما دارد که خشکی و ترک‌خوردن لب یکی از ساده‌ترین آنهاست، پس به بهانه ترک‌خوردن لب هم که شده سیگار را کنار بگذارید.
۹ – هیچگاه پوست لبی که خونریزی و عفونت دارد نکنید.
۱۰ – اگر خشکی با چرب کردن رفع نشد با توجه به علت خشکی و طبق توصیه پزشک می‌توان از داروهای کورتون، آنتی بیوتیک‌ها و ضد قارچ‌ها استفاده کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره