وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا از فرم بدنتان متنفر هستید ؟

آیا از فرم بدنتان متنفر هستید ؟
آیا شما هم جزو افرادی هستید که  هر وقت مقابل آیینه قرار می گیرند دچار افسردگی می شوند و همیشه از آئینه فرار می کنند و سعی می کنند اندام خود را با پوشیدن لباس ها و یا رنگ های تیره مخفی کنند ؟

اما بایستید !! با خواندن این مقاله دیگر به این کارها ادامه نمی دهید :

* چرا از فرم بدنتان متنفر هستید ؟
در وحله ی اول افرادی که در دوره ی نوجوانی دچار عقده های روانی شده اند ، در بزرگسالی از تناسب اندام خود تنفر پیدا می کنند اما چگونه ؟
هنگامی که شما یک نوجوان بودید و تناسب اندام خود را با دیگران مقایسه می کردید ، از اینکه نسبت به دوست تان که دارای تناسب اندام مناسبی است و کمتر در معرض توجه بودید احساس مغلوب شدن می کردید و این حس مانند یک عقده ی روانی در ذهن شما قرار گرفته و با وجود اینکه سال های از این موضوع می گذرد ولی در گوشه ای از ذهن شما باقی مانده و کماکان این حس را به شما القا می کند که تناسب اندام تان بد و نا متناسب است .

در وحله ی دوم : بعضی از تعاریف و توصیفات نامناسبی که از والدین یا نزدیکانتان در مورد فرم بدن تان شنیده اید در ناخود آگاه ذهن شما ثبت شده است و تفاوتی ندارد که شما لاغر بوده اید یا چاق ، مهم تاثیری است که بر دید شما نسبت به خودتان گداشته است . معمولا درصد خانم هایی که از فرم بدن شان ناراضی هستند نسبت به آقایان بیشتر است .

* چند توصیه اساسی:
* ملاک تناسب اندام خود را برحسب مانکن های و یا مجری های تلویزیونی که می بینید ، قرار ندهید :
بسیاری از خانم ها تناسب اندام شان را با مانکن های و یا مجری های تلویزیونی که متناسب هستند می سنجند. اگر شما نیز این تفکر را دارید سخت در اشتباه هستید . زیرا زندگی مانکن های با افراد عادی بسیار متفاوت است پس شما نمی توانید این انتظار را داشته باشید

* تا بر موضوعی تاکید نکنید دیگران آن را نمی بینند :
بعضی از افراد هنگامی که به   دیگران می رسند مدعی میشوند که شکم بزرگی دارند !
ولی ممکن است شکم شما از شخصی که پیش او اعتراف می کنید کوچکتر باشد یا اینکه بزرگ تر باشد ،این سخن شما چه تاثیری در کوچک شدن شکم تان دارد؟
این موضوع ثابت شده است تا هنگامی که بر موضوعی صحه نگذارید در چشم کسی بزرگ نمایی نمی کند.

* تنفر از تناسب اندام ناشی از کمبود اعتماد به نفس شما می باشد :
از لحاظ روان شناسی کسانی که از خود تنفر دارند و یا در باطن شان مدام خود را ملامت می کنند از اعتماد به نفس کمی برخوردار هستند . در اولین گام شما باید اعتماد به نفس تان را تقویت کنید و از این حس نابودگر فاصله بگیرید .

*شانس جدیدی به خود بدهید :
ملامت کردن خود را متوقف کنید
 
هنگامی که روبروی آینه می ایستید و خود را در آینه می بینید ، هیچ گاه به خود نگویید : وای چه شکم بزرگی داری!! اینم شد تناسب  اندام

* با افرادی که دارای اعتماد به نفس خوبی هستند ، معاشرت کنید :
معاشرت با اینگونه افراد در روحیه ی شما تاثیر مثبت و بسزایی دارد .

*اگر بخواهید و اراده کنید تناسب اندام باب میل تان را پیدا می کنید :
انسان هر چیزی را که اراده می کند و تصمیم قاطعی می گیرد را به دست خواهد آورد .اگر از تناسب اندام تان تنفر دارید چرا به یک متخصص تغذیه مراجعه نمی کنید ؟ چرا یک رژیم غذایی اصولی را آغاز نمی کنید ؟ چرا ورزش نمی کنید ؟

*به بدن خود گوش دهید :
هنگامی که احساس می کنید گرسنه نیستید یا سیر شده اید دیگر غذا نخورید

*ورزش را شروع کنید :
ورزش باعث آرامش روح و جسم شما می شود .

باز هم تردید دارد :
اگر با تمام توصیه هایی که در بالا گفته شد باز هم تردید دارید و فکر می کنید که نمی توانید این فکر را از ذهن خود بیرون کنید به یک روان کاو مراجعه کنید زیرا این حس مخرب است و در آینده مشکلات دیگری را برای شما رقم خواهد زد .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره