وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نمایش اثر جدید هابل از کهکشان مارپیچی

نمایش اثر جدید هابل از کهکشان مارپیچی
سازمان ناسا به تازگی اثری جدید از هابل را به نمایش گذاشته که در آن جزیره ای بزرگ از ستارگان درخشان به تصویر کشیده شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هابل همیشه آنچه می بیند را با همه در میان می گذارد و از این رو است که اینچنین دوست داشتنی است. قهرمان سالخورده ناسا تصویری جدید را از کهکشانی مارپیچی برای زمینیان ارسال کرده است که نشان می دهد این کهکشان واقعا مانند یک چرخ در حال چرخیدن است.

کهکشان NGC 4911 در فاصله 320 میلیون سال نوری در "خوشه کما" که خود از هزار کهکشان و جزیره ای از ستارگان درخشان تشکیل شده، قرار گرفته است.

ناسا اعلام کرد این تصویر که نام "دنیای جزیره" برای آن انتخاب شده، چهره باشکوه کهکشان مارپیچی NGC 4911 را در شمال صورت فلکی گیسو و در میان دریایی از ستاره ها نمایان کرده است.

بخش مرکزی کهکشان حاوی انبوهی از غبار و گازهای کیهانی است که در برابر ستاره های درخشان و جوان و ابرهای درخشان و صورتی رنگ هیدروژنی که نشان دهنده جاری بودن روند تولد ستارگان جدید تر است، جلوه ای تاریک تر دارد.

تصویر اصلی از این کهکشان با رنگهای واقعی در سالهای 2006، 2007 و 2009 ارائه شده اند. دوربین سیاره ای واید هابل و دوربین تجسسی پیشرفته این تلسکوپ، برای ثبت این تصویر 28 ساعت نوردهی را طی دوره ای سه ساله صرف کرده اند. ترکیب تمامی نوردهی ها در طی این سه سال تصویر بالا است که ناسا به تازگی آن را منتشر کرده است.

خطوط باریکی که در کنار بازوهای کهکشان در این تصویر دیده می شود حاصل کشش گرانشی ناشی از عبور بسیار نزدیک کهکشان همسایه از کنار NGC 4911 است. بر اساس گزارش تلگراف، هابل تا کنون از بیش از 30 هزار جرم کیهانی مجموعه ای نیم میلیونی از عکس گرد هم آورده است.