وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در ماه رمضان

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در ماه رمضان
حذف هر وعده غذایی علاوه بر ایجاد پرخوری در وعده‌های بعدی به کاهش سوخت و ساز و چاقی منجر خواهد شد.

نایب رییس انجمن ارتقای سلامتی و بهبود تغذیه اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده از سه وعده غذایی (سحر، افطار و شام) در ماه مبارک رمضان، چاقی و عوارض گوارشی مانند ریفلاکس و یبوست را از عوارض تغذیه نادرست در ایام روزه‌داری عنوان کرد.

دکتر منصور ریسمانچیان، متخصص تغذیه علل چاقی را کاهش سوخت وساز بدن به علت کاهش تعداد وعده‌های غذایی، پرخوری و کاهش فعالیت بدنی عنوان کرد و گفت: عوارض این رفتارهای اشتباه حتی اگر در ایام ماه رمضان بروز نکند با اتمام آن آشکار خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از سه وعده غذایی در ماه رمضان افزود: حذف هر وعده غذایی علاوه بر ایجاد پرخوری در وعده‌های بعدی به کاهش سوخت و ساز و چاقی منجر خواهد شد.

ریسمانچیان، ریفلاکس (برگشت اسید معده به مری و دهان) را از مشکلات احتمالی افراد در ماه رمضان به دنبال روزه‌داری عنوان کرد و گفت: این امر ممکن است به سوزش سر دل، قفسه سینه و نیز تلخی دهان منجر شود. علت این امر اغلب حجم زیاد غذا و مایعات، چای زیاد و مصرف تنقلات و شیرینی‌هایی مانند زولبیا و بامیه است.

وی یبوست را از دیگر مشکلات احتمالی به دنبال روزه‌داری عنوان کرد و گفت: می‌توان با مصرف انواع سبزی‌های خام و پخته و میوه‌های خیسانده مانند آلو و انجیر، روغن زیتون همراه سالاد، آب کافی، نان سبوس‌دار و عدم مصرف چای پررنگ، قهوه و کاکائو و همچنین پیاده‌روی مناسب، نسبت به پیشگیری و رفع یبوست در ماه رمضان اقدام کرد.